Problemer med DJBDNS og IXFR
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-01-02 16:37

Hej rødder

Jeg har problemer med zoneoverførsler fra DJBDNS/axfrdns til en host
der sandsynligvis kører BIND9.

Axfrdns tager godt nok imod orden, men efter et minut timer forbind-
elsen ud med en "unable to read from network". Jeg kan se at hosten
i den anden ende benytter IXFR, og jeg har tidligere observeret
samme fænomen host en host der kørte BIND9, så jeg gætter på at det
gør den host der er problemer med nu osse. Da den pågældende host
skulle hente zonen allerførste gang benyttede den AXFR, så da var der
ingen problemer, men efterfølgende har den kun forsøgt sig med IXFR.

Er der nogen her der kender et patch som kan få axfr til at udføre
IXFR? V.hj.af Google fandt jeg et par indlæg på BIND-dev mailing-
listen hvor Dan J Bernstein med sin sædvanlige arrogance smyger sig
uden om et spørgsmål hvor der direkte bliver spurgt: "Does axfrdns
support IXFR? Yes, or no!", så det er nok ikke dér jeg skal hente
hjælp.

På forhånd tak.

// Klaus

Fra : Claus Alboege

Dato : 26-01-02 17:44

Klaus Alexander Seistrup <spamtrap@magnetic-ink.dk> writes:

> [...]

> skulle hente zonen allerførste gang benyttede den AXFR, så da var der
> ingen problemer, men efterfølgende har den kun forsøgt sig med IXFR.

Hmm, hvis IXFR ikke er tilgængelig skal man bede om AXFR!

> [...]
> uden om et spørgsmål hvor der direkte bliver spurgt: "Does axfrdns
> support IXFR? Yes, or no!", så det er nok ikke dér jeg skal hente

axfrdns understøtter ikke IXFR. Men et hack er nævnt her:

(http://www.geocrawler.com/archives/3/514/2001/4/100/5639866/)
http://marc.theaimsgroup.com/?l=djbdns&m=98692267017812&w=2

/Claus A

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-01-02 17:56

Claus Alboege skrev:

> Hmm, hvis IXFR ikke er tilgængelig skal man bede om AXFR!

Ja, men i praksis sker det ikke.

> axfrdns understøtter ikke IXFR. Men et hack er nævnt her:
>
> (http://www.geocrawler.com/archives/3/514/2001/4/100/5639866/)
> http://marc.theaimsgroup.com/?l=djbdns&m=98692267017812&w=2

Det patch klarede alle problemer - nu har jeg DNS igen!

Tak for hjælpen!

// Klaus