Ikke mere Athlon
Fra : keldking

Dato : 26-01-02 15:36

Jeg har besluttet, at gå tilbage til Intel.
Der er altid problemer med Athlon.
Men jeg har ikke fulgt med i udviklingen
omkring Intel.
Er der en der har et link eller kan give et godt råd til
hvilket bundkort, processor, ram og køler man skal
opbygge sin Intel maskine over - Eller hvad er godt
køb lige nu

Venligst

KV

Fra : Lars-Michael Lunde

Dato : 26-01-02 15:46

> [...]
> hvilket bundkort, processor, ram og køler man skal
> opbygge sin Intel maskine over - Eller hvad er godt

http://www.tomshardware.com
http://www.anandtech.com

Der er ihvertfald masser informationer der.

MVH
Lars

Fra : keldking

Dato : 26-01-02 15:50

> http://www.tomshardware.com
> http://www.anandtech.com

Tak for det.
Hvad ligger prismæssigt godt

KV

Fra : Wizeguy

Dato : 26-01-02 23:00

"keldking" <k_king_k@hotmail.com> wrote in message

> Tak for det.
> Hvad ligger prismæssigt godt

Athlon Med mindre man skal samle en professionel server er det efter min
mening det rene vanvid at købe Intel lige nu. Ydelsesmæssigt halser Intel
efter AMD og er heller ikke konkurrencedygtig rent prismæssigt.

Nuvel, prismæssigt er det bedst at satse på et Intel system med Pentium 4
processor og et bundkort med Intel 845D chipset (DDR-SDRAM).

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-01-02 15:50

keldking wrote:

> Jeg har besluttet, at gå tilbage til Intel.

Nå.

> Der er altid problemer med Athlon.

Det var da et spøjst udsagn.

> Men jeg har ikke fulgt med i udviklingen
> omkring Intel.

Nå.

> Er der en der har et link eller kan give et godt råd til
> hvilket bundkort, processor, ram og køler man skal
> opbygge sin Intel maskine over - Eller hvad er godt
> køb lige nu
<snip>

Har du overvejet at læse de tests der er på
http://www.tomshardware.com og så se priserne på
http://www.edbpriser.dk ?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-02 17:10

først et link ang. din "problemstilling" Jeg har også selv i samme båse, og
er der skal 7 vilde henste til for at jeg vælger AMD til mit næste system.
Grunden? Træt at alle de gange hvor der i div. faq m.m. står "hvis du køre
med AMD og VIA chipset kan du havde problem med dit og dat"

Det er VIA TECH der er AMDs værste fjende:
http://www.overclockers.com/tips799/

Også det det du søger:

http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=2292

Fra : keldking

Dato : 26-01-02 19:21

Tak til peet_dk

KV

Fra : Thf

Dato : 26-01-02 20:04

>Jeg har besluttet, at gå tilbage til Intel.
>Der er altid problemer med Athlon.
>Men jeg har ikke fulgt med i udviklingen
>omkring Intel.
Så er det en P4 eller den nye P3-Tualatin du skal gå efter.

Chipset mobo osv, må du nok selv tage stilling til, jeg bruger
det ældre 850, med ovenud tilfredshed, men rammen til dette
er jo lidt dyrere.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : keldking

Dato : 26-01-02 20:07

> jeg bruger det ældre 850

Jeg forstår ikke helt

KV

Fra : Thomas Larsen

Dato : 26-01-02 21:37

> Jeg forstår ikke helt

P4 med 850 chipset kører med rdram. Hvor 845d chipsettet kører med ddr-ram.
850 chipsettet er det hurtigste hvor 845d er lidt langsommere.
Det er op til dig hvad du vil satse på men hvis du har ddr-ram i forvejen
kan du sparer nye ram ved at købe et bundkort med 845d chipsettet.

mvh
Thomas

Fra : Sven

Dato : 27-01-02 03:40

> [...]
> hvilket bundkort, processor, ram og køler man skal
> opbygge sin Intel maskine over - Eller hvad er godt

Prøv en Celeron 300A. Den kan overclockes til 450 Mhz og i nogen tilfælde
til 504 Mhz. Den kan sikkert fås meget billigt nu, hvis du kan finde en.
Abit BH6 er et godt mobo til denne CPU.

Sven

Fra : keldking

Dato : 27-01-02 11:22

> Prøv en Celeron 300A.

Kan man så ikke skære min Athlon XP 15..Mhz i
fem stykker - bruge det ene selv og sælge resten.

KV

Fra : Wizeguy

Dato : 27-01-02 12:40

> Kan man så ikke skære min Athlon XP 15..Mhz i
> fem stykker - bruge det ene selv og sælge resten.

Hvis du har en Athlon XP, hvorfor så skifte til Intel? Du skriver meget
kategorisk, at "der altid er problemer med Athlon".

1. Hvad bygger du det udsagn på?
2. Hvorfor skulle det hjælpe at skifte til Intel?
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-01-02 13:09

En mere stabil maskine. Ikke driver opdateringer hele tiden på bundkortet.
En mere stille maskine. Fri for VIA skrammel osv.

Mvh
Thomas

Fra : Wizeguy

Dato : 27-01-02 14:00

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> En mere stabil maskine.

Vrøvl! Den med at Intel maskiner er åh så stabile og AMD maskiner er
ustabile er en gammel skrøne, og jeg troede efterhånden ikke, at der var
flere der troede på den. De nyeste Intel chipsets (i8xx) er hverken mere
eller mindre stabile end VIA/SiS/ALi/AMD.

>Ikke driver opdateringer hele tiden på bundkortet.

Vrøvl igen! Man skal også installere drivere til de nyeste Intel chipsets på
alle andre styresystemer end Windows XP. I øvrigt er det da kun positivt at
VIA opdaterer deres drivere indimellem, så man sikrer at ny hardware kører
optimalt.

> En mere stille maskine.

Vrøvl igen igen! En Pentium 4 udvikler mere varme (målt i Watt) end en
Athlon og kræver derfor mindst lige så meget køling som en Athlon.

>Fri for VIA skrammel osv.

Her er vi mere enige, selvom de nyeste VIA chipsets (KT133A, P4X266 og
KT266A) faktisk er meget stabile og yder særdeles godt. Der er dog stadig
problemer med IDE performance grundet ineffektiv PCI Busmastering, og derfor
vil jeg til enhver tid anbefale Intel til professionelt brug (server etc.).
Men jeg kan ikke anbefale Intel til en almindelig hjemme/spille PC, da
prisen er for høj i forhold til den ydelse man får. Det er dog værd at
bemærke, at både nVidia, SiS og ALiMagik laver glimrende chipsets til AMD
systemer, så det kan lade sig gøre at slippe for VIA.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-02 15:56

On Sun, 27 Jan 2002 13:59:42 +0100,
> [...]
> flere der troede på den. De nyeste Intel chipsets (i8xx) er hverken mere
> eller mindre stabile end VIA/SiS/ALi/AMD.

Enig. Hele problemet er Windiws, og de skod-drivere der er der.
Under Linux kører næsten alt årevis mellem genstarter.

Kunne dog ikke rigtigt finde på at købe AMD som server.
Der skal man helst have et ServerWorks chipset.

Fra : Wizeguy

Dato : 27-01-02 17:52

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Kunne dog ikke rigtigt finde på at købe AMD som server.
> Der skal man helst have et ServerWorks chipset.

Heller ikke jeg. Til serverbrug, og ligende professionelt brug, er Intel
absolut det bedste valg.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-02 15:54

On Sun, 27 Jan 2002 03:40:20 +0100,
Sven <sven@nospam_stofanet.dk> wrote:
> Prøv en Celeron 300A. Den kan overclockes til 450 Mhz og i nogen tilfælde
> til 504 Mhz. Den kan sikkert fås meget billigt nu, hvis du kan finde en.
> Abit BH6 er et godt mobo til denne CPU.

Men Pentium 4 kan overclockes til 3.5 - 3.8 GHz.

Fra : Nis Deleuran

Dato : 27-01-02 16:00

> Men Pentium 4 kan overclockes til 3.5 - 3.8 GHz.

Så skal den måske også køles rimelig meget...

Fra : Wizeguy

Dato : 27-01-02 17:55

"Nis Deleuran" <trecker@mailme.dk> wrote in message

> Så skal den måske også køles rimelig meget...

Helt enig Man når kun op på de hastigheder med Kryo-Tech eller lignende
avanceret køling. Med almindelig luftkøling når man ikke op på "mere" end
2,5-3.0 GHz med de nye Northwood CPU'ere. De gamle Williamette CPU'ere når
ikke helt så højt.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-01-02 19:17

Sjovt nok var jeg også een af dem der sagde Intel længe leve. Alt virkede
bare med min PII og senere PIII 500Mhz og til sidst PIII 800Mhz. Så jeg gik
og sablede AMD ned imens jeg lovpriste Intel, meeeen så en dag sidst i
november år 2001 måtte jeg bare prøve een AMD. Jeg købte en XP1600+, et MB
MSI-Pro2 med VIA KT266A, satte 512MB DDR ram i, købte XP styresystem og jeg
har nu i 2 måneder kørt med en yderst stabil PC. Jeg har intet mærket til
kompatibilitets problemer. Jeg spiller dog mine spil under Win98 SE og
bruger XP til alt andet end spil.
Jeg har ingen nedbrud, ingen hakkeri i spilene, ja der er simplethen ingen
problemer.
Ja jeg var skeptisk til at begynde med - men jeg er nu endelig overbevist om
at AMD også kan lave kram.
For at det ikke skal være "løwn" købte jeg en PC til min Nevø på samme
tidspunkt, han fik et MB Asus A7V266-E, AMD XP 1500+, 512MB DDR, Win98Se på
een HD og XP på HD nr.2 (som mig) og tænk sig - hans system kører ligeså
stabilt og godt som mit.
/Jens.

Fra : Wizeguy

Dato : 27-01-02 21:23

Hej Jens.

Jeg har nøjagtig samme oplevelse mit eget AMD system, som nu har kørt i over
6 måneder:

Asus A7V133
Athlon 1333@1400MHz
512 MB PC133 RAM
Leadtek GeForce3
Soundblaster Audigy Platinum

Jeg bruger udelukkende Windows XP Professional og jeg oplever ingen
problemer i hverken almindelig Windows-brug eller spil.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

..

Fra : Muri

Dato : 28-01-02 02:33

http://www.muropaketti.com/artikkelit/cpu/northwood2200/ln2/index.phtml

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-01-02 11:00

"Muri" <muri@email.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.muropaketti.com/artikkelit/cpu/northwood2200/ln2/index.phtml

Ja, der sgu altid nogen der ikke har nogen hæmninger

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 28-01-02 14:37

Okay lidt langt ude eller hvad.

Mvh
Thomas

Fra : Tlom

Dato : 28-01-02 16:49

> [...]
>problemer.
>Ja jeg var skeptisk til at begynde med - men jeg er nu endelig overbevist om
Jammen, det er jo godt nok, det eneste jeg ikke forstår, er det du skriver i
sætning 3, " sablede AMD ned....... ",
Jeg lærer aldrig at forstå, at bare fordi man er glad eller tilfreds for det
udstyr man har, at så skal man nedgører andres udstyr, det sker alt for tit
i diverse ng'er.

Hygge.

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-01-02 14:24

> udstyr man har, at så skal man nedgører andres udstyr, >>det sker alt for
tit

Nok fordi jeg havde dårlig erfaring med en AMD K62 300 Mhz som jeg spillede
meget på ved en kammerat og derfor uden havde jeg masser i min omgangskreds
der havde AMD og ofte ringede at de ikke kunne få spillene til at virke når
de installerede dem første gang - på mine Pentium maskiner virkede det
perfekt første gang. Jeg er da stadig overbevist om at AMD på det tidspunkt
ikke var så godt som Pentium, men at AMD nu har noget der virker ligeså godt
som Pentium.
Men hvis ordet "nedsablede" ikke er korrekt beder jeg undskylde og retter
det til "kritiserede".

/Jens.