Enermax strømforsyninger
Fra : Enforcer

Dato : 26-01-02 14:20

Jeg har kigget lidt efter en ny strømforsyning til at afløse min 250w
Noise Control, som har det lidt hårdt.

Valger er faldet på Enermax (+ en pabst blæser). Men:

* Hvad er forskellen mellem Enermax størmforsyningerne EG365P-VE FCA
og EG365AX-VE(W) FCA?

* Den første kalder de for "Fan Speed Adjustable series", mens den
anden kaldes for "Active PFC series".

* Hvem forhandler disse nye modeller af strømforsyningerne?

Mhv.

Enforcer

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 14:56

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Valger er faldet på Enermax (+ en pabst blæser). Men:
>
> * Hvad er forskellen mellem Enermax størmforsyningerne EG365P-VE FCA

Gidt spørgsmål, AX modellen optræder ikke blandt de 10 psu'er fra Enermax
som er indegholdt i min manual.

www.bsmultimedia.dk har den førstnævnte svjv.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Enforcer

Dato : 26-01-02 16:10

On Sat, 26 Jan 2002 14:56:07 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>www.bsmultimedia.dk har den førstnævnte svjv.

Ja, men det er den gamle udgave uden mulighed for at stille på hvor
hurtigt blæseren snorer. De nye modeller har mulighed for at stille på
dette - ganske smart, synes jeg.

Mvh.

Enforcer

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 16:20

> Ja, men det er den gamle udgave uden mulighed for at stille på hvor
> hurtigt blæseren snorer. De nye modeller har mulighed for at stille på
> dette - ganske smart, synes jeg.

Ahhh, ja det er det vel. Jeg har ikke brug for det, da min vist skal suge
max. for at holde temp. nede

Fra : Sven

Dato : 27-01-02 03:39

> Ja, men det er den gamle udgave uden mulighed for at stille på hvor
> hurtigt blæseren snorer. De nye modeller har mulighed for at stille på
> [...]

Øhh, hvorfor vil du stille på omdr? Det gør den da selv. Jeg har en Enermax
EG365P-VE, som har 2 blæsere, og den er termostatstyret, så den kører ikke
hurtigere end nødvendigt! Er lydløs, selv med begge blæsere kørende. Dog
ville et par Pabst hjælpe endnu mere

Sven

Fra : Hans

Dato : 27-01-02 04:40

"Sven" <sven@nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigere end nødvendigt! Er lydløs, selv med begge blæsere kørende. Dog

Det er Murphys lov nr. 13 = Enhver low-noise blæser vil altid støje lidt
mere end beregnet.

mvh
Hans

Fra : Enforcer

Dato : 27-01-02 22:05

On Sun, 27 Jan 2002 03:38:34 +0100, "Sven" <sven@nospam_stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>hurtigere end nødvendigt! Er lydløs, selv med begge blæsere kørende. Dog

Sådan som jeg har forstået det, kan man stille på hvor meget luft
PSU'en skal suge ud fra kabinettet. Den "eksterne" blæser er låst,
idet den styres automatisk.

Det må alt andet lige betyde, at du har bedre mulighed for at styre
hvor meget PSU skal larme, afhængig af hvor meget luft der er behov
for at suge ud af kabinette. Og der er jo ingen grund til at købe en
gammel model, hvis man kan få en ny til "samme" pris.

Mvh.

Enforcer