Hjælp til køb af ny computer!!!
Fra : Denzazpar

Dato : 26-01-02 13:08

Hejsa.

Jeg skal købe mig en ny computer, eller ihvertfald opgradere den jeg har nu.

Jeg vil have en Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz), men så overvejer jeg om
jeg ikke ligeså godt kan købe en 1900+. Men en 1900+ koster ikke vildt meget
mindre end en 2000+, og så kunne jeg jo ligeså godt købe den???

- Hvad gør jeg med det?

For det andet, ved jeg ikke hvilket bundkort jeg skal købe til denne
processor.

- Hvad for et bundkort skal jeg købe?

Udover det skal jeg have RAM. Jeg kan ligeså godt købe 1gb RAM.

- Hvilket RAM skal jeg købe? Og skal jeg købe det i én klods eller flere?

Til sidst overvejer jeg, at købe en større harddisk. Jeg har en på 40gb, men
det holder jo efterhånden ingen steder.

- Kan nogen anbefale en kvali HD?

- Og kan min strømforsyning overhovedet klare alt det?

/Denz .... der håber på svar

Fra : H.G

Dato : 26-01-02 14:55

Hej Denz

Check www.shg.dk . - saml selv. De har en meget overskuelig hjemmeside og de
er billige.
Når du alligevel har tegnebogen oppe vil jeg anbefale dig en P4 løsning.
(mere stabil og støjer mindre end Palominoen).
Ang. hardisk kan Seagates Barracuda 7200 RPM varmt anbefales.

Mvh.
Henrik

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 15:23

"H.G" <gundersen@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når du alligevel har tegnebogen oppe vil jeg anbefale dig en P4 løsning.
> (mere stabil og støjer mindre end Palominoen).

Sludder, og den er væsentligt dyrere hvis den skal være lige så hurtig som
en XP'er.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : H.G

Dato : 26-01-02 15:29

Vi er nogle få der ønsker at bruge vores pc til andet end Quake....

Mvh Henrik

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 15:36

> Vi er nogle få der ønsker at bruge vores pc til andet end Quake....

Jep, videoredigering, DVD, NG, UT, CS, VPN og tilmed rigtigt arbejde.
Kan sådan en P4 egentligt overhovedet trække Quake ?

Fra : H.G

Dato : 26-01-02 15:42

Ved jeg ikke, spørg min lillebror.
Nu du skriver videoreg. så har jeg problemer med at finde et kort der kan
grabbe analog video i ordentlig kvali. og som er komp. med Win.XP.
Har du et forslag?

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 16:08

> Ved jeg ikke, spørg min lillebror.

Hehe.

> Nu du skriver videoreg. så har jeg problemer med at finde et kort der kan
> grabbe analog video i ordentlig kvali. og som er komp. med Win.XP.
> Har du et forslag?

Desværre jeg bruger W2K. Men Hauppage plejer at lave nogle ordentlige kort,
i hvilket prisleje søger du ?

Fra : H.G

Dato : 26-01-02 21:56

> [...]
>
> Hehe.

> Desværre jeg bruger W2K. Men Hauppage plejer at lave nogle ordentlige

Under 3000,- . Kortet skal bruges til reklamevideoer som sendes til mine
kunder så kvaliteten skal være nogenlunde.

Fra : Lars-Michael Lunde

Dato : 26-01-02 15:43

> Vi er nogle få der ønsker at bruge vores pc til andet end Quake....
>
> Mvh Henrik

Ja og det er netop derfor vi køber en xp'er. Hvis du havde fulgt med i
benchmarkings'ene havde du da også bemærket at netop spillet Quake altid har
kørt godt på P4'eren, mens Althonen har været hurtigst på mange andre
områder.

MVH
Lars

Fra : Denzazpar