IE Favorite m/Javascript, hjælp!
Fra : Mads Pedersen

Dato : 26-01-02 12:08

Hey,

Jeg har en Internet Explorer favorite som ser sådan ud:

javascript:Q=document.getSelection();void(window.open('http://www.k9k.dk/adm
in/bugger.php?quoted_text='+escape(Q)+'&url='+escape(location.href)+'&doc_ti
tle='+escape(document.title),'BuggerThis','scrollbars=yes,width=680,height=3
00,left=75,top=175,status=yes'));

Den virker FINT i IE5 f/Mac, men ikke i IE5 f/PC. Er der nogen som kan
gennemskue hvor problemet ligger???

Vh,

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Mads Pedersen

Dato : 26-01-02 12:22

in article B8784C96.2FE16%mads@imv.au.dk, Mads Pedersen at mads@imv.au.dk
wrote on 26/01/02 12:07:
> [...]
> 00,left=75,top=175,status=yes'));
>
> Den virker FINT i IE5 f/Mac, men ikke i IE5 f/PC. Er der nogen som kan

Skulle måske lige tilføje fejlmeddelelsen:

Line 1
Char 1
Error: Object doesn't support this property or method
Code: 0

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-01-02 23:15

Hej Mads

Mads Pedersen wrote:

> [...]

Jeg tror ikke document.getSelection() er understøttet i IE til Windows.
Er dog ret sikker på at der er en anden funktion du kan bruge i IE/Win,
men kan desværre ikke lige huske hvad den hedder.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 00:07

On Sat, 26 Jan 2002 23:15:01 +0100, Stig Nygaard
<stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

>Er dog ret sikker på at der er en anden funktion du kan bruge i IE/Win,
>men kan desværre ikke lige huske hvad den hedder.

document.selection.createRange().text;

.... hvis det altså er den markerede tekst.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mads Pedersen

Dato : 27-01-02 00:31

in article TDG48.1270$m6.29982@news000.worldonline.dk, Peter Brodersen at
professionel@nerd.dk wrote on 27/01/02 0:07:

> document.selection.createRange().text;

Tak det var lige det der manglede. Nu virker det perfekt! Det er sku' smart
med JavaScript i bookmarks!!!

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 02:51

On Sun, 27 Jan 2002 00:30:51 +0100, Mads Pedersen <mads@imv.au.dk>
wrote:

>Tak det var lige det der manglede. Nu virker det perfekt! Det er sku' smart
>med JavaScript i bookmarks!!!

Helt enig. Jeg samlede på et tidspunkt et par stykker på:
http://book.trc.dk/ - omend nogle links sikkert trænger til at blive
opdateret (fx har Dansk Sprognævn ikke deres nye retskrivningsordbog
online endnu)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 02:57

On Sun, 27 Jan 2002 00:07:04 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>document.selection.createRange().text;
>
>... hvis det altså er den markerede tekst.

document.getSelection() virker til gengæld fint i Netscape4, samt
Mozilla / Netscape6.

--
- Peter Brodersen