Personal Web Server
Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 26-01-02 11:35

Davs i gruppen.

Jeg er lige startet på ASP, og lokalt kører jeg med PWS fra win'98 til at
teste på. Men det er altså en skod-server som skal ominstalleres hele
tiden for at den så (måske) virker.

Findes der noget andet (og bedre) som kan køre på win 98/Me som virker? -
som indledningen antyder så skal der kunne afvikles ASP-sider på den.

Mvh
Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-01-02 14:25

<knud@berggreen.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Findes der noget andet (og bedre) som kan køre på win 98/Me som virker? -
> som indledningen antyder så skal der kunne afvikles ASP-sider på den.

Hej,

Jeg er ikke 100% sikker - men jeg tror desværre ikke at du kan installere
IIS (Internet Information Server) på Windows 98. Der er du nok nødt til at
opgradere til Windows 2000. Der kan du installere IIS 5.0 som en ekstra
udvidelse i Pro og den er indbygget i Server versionen.

Der er nogle begrænsninger i Pro-udgaven så vidt jeg husker. Vist nok noget
med at der er begrænset i antallet af brugere.

Mvh,
Tony Lorentzen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-01-02 17:49

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> wrote in message
> [...]
> opgradere til Windows 2000. Der kan du installere IIS 5.0 som en ekstra
> udvidelse i Pro og den er indbygget i Server versionen.

Man kan ikke installere IIS på windows 98. Og jeg tror ikke din løsning er
at opgradere til w2k, men blot at få din PWS til at virke.

Jeg kender mange der bruger PWS til at teste deres ting og ingen af dem
brokker sig.

> Der er nogle begrænsninger i Pro-udgaven så vidt jeg husker. Vist nok
noget
> med at der er begrænset i antallet af brugere.

Der er en begrænsning på 5 connections i den IIS der er med i w2k pro.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-01-02 18:17

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en begrænsning på 5 connections i den IIS der er med i w2k pro.

Er det ikke 10?

Vh
Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-01-02 18:59

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspace.dk> wrote in message
> Er det ikke 10?

Jo, det er da det det er. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på.

--
Jakob Andersen

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 26-01-02 19:17

In <a2umga$1kcm$1@news.cybercity.dk>, on 01/26/2002
at 05:49 PM, "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> said:

>"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> wrote in message

>Man kan ikke installere IIS på windows 98. Og jeg tror ikke din løsning
>er at opgradere til w2k, men blot at få din PWS til at virke.

Nu er der det at jeg anvender bootmanager, og mit primære OS er
eComStation (den nye version af OS2) som jeg anvender til de "seriøse"
ting hvor Win xx hidtil kun har været benyttet til spil. Men i forbindelse
med webudvikling har jeg længe overvejet om jeg skulle benytte ASP eller
PHP og da der er flere i min omgangskreds som benytter ASP og ingen med
PHP så fandt jeg det mest hensigtsmæssigt at vælge ASP hvilket jeg også er
ganske tilfreds med. Dvs. at Win kun bruges til spil og web mens hele mit
programbibilotek er bygget op over eCS (OS/2) og det smider man jo ikke
bare sådan væk... Og W2K accepterer så vidt jeg er informeret ikke
bootmanager så en "opgradering" vil ikke være aktuel.

>Jeg kender mange der bruger PWS til at teste deres ting og ingen af dem
>brokker sig.

Mit problem kan måske skyldes at jeg benytter PWS fra Win 98 på en Win Me,
men der er ingen PWS med Me'eren - så vidt jeg kan se, hvorfor jeg var ude
efter en nyere og mere stabil PWS eller PWS-erstatning.

Fra : Claus O

Dato : 26-01-02 19:40

<knud@berggreen.invalid> wrote

> Mit problem kan måske skyldes at jeg benytter PWS fra Win 98 på en Win Me,

Det er sikkert her problemet ligger...
Jeg har gemt lidt info du måske kunne have gavn af:
Claus

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q266/4/56.ASP
http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/nt4optpk/default.asp

For those who have been unable to get PWS to run on WinMe, here's the process
that worked for me:

1) Download the newest version of PWS from
http://download.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/en/x86/win.95/download.exe.
Yes, this is the NT 4.0 Option Pack, but it includes the version of PWS for
Win95 which can be used on WinMe with the following tweaks. After
downloading Download.exe, run it and select the option to download PWS for
Win95.

2) See http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q246/0/81.asp.
Download the patch and implement per the instruction in this KB article.

3) Important! Do a Custom install of PWS, installing only the Transaction
Server component. To do this, uncheck all the options, then check
Transaction Server - it will add checks to the other components needed for
it, but not the Personal Web Server option.

4) After Setup completes and a reboot, re-run Setup and add PWS. Reboot after
Setup completes.

5) PWS should now work. Easiest way to implement using it for local copies of
your web pages is to copy the contents of the entire local folder structure
of your web site to C:\Inetpub\wwwroot (or the folder you selected during
PWS setup). To clarify, if the local copy of your web site is in
D:\MyWebSite, with the default start page and all sub-folders located
there, you copy all the files and sub-folders, but not the D:\MyWebSite
folder itself.

6) If you are using ASP and your start page is default.asp, allow your file to
overwrite the default.asp file already in C:\Inetpub\wwwroot. If you are
using index.htm or some other start page, you need to rename the PWS
default.asp file so it is not the default page for the local site.

7) In your web browser address bar, type...

localhost

...to bring up your start page.

Other installation issues I encountered:

1) PWS Setup replaced regsvr32.exe with an old version. Extract regsvr32.exe
from the WinMe Setup files to C:\Windows\System to replace the old version
that PWS installed there.

2) My linked .js files would not work at first because they were in a folder
called "Scripts", but PWS comes pre-configured with a Virtual Directory by
that same name. So, references to that folder were actually going to the
Virtual Folder, and the requested .js file did not exist there.
Solution: Open the Advanced Options page of PWS manager and remove or rename
the "Scripts" Virtual Directory.

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 26-01-02 20:36

In <a2ut2d$66p$1@sunsite.dk>, on 01/26/2002
at 07:40 PM, "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> said:

> [...]
>regsvr32.exe
> from the WinMe Setup files to C:\Windows\System to replace the old

Hvordan gør jeg det?

Mvh
Knud

--
Skr keksempler p splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider p sitet er ogs ganske tankev kkende....

Fra : Claus O

Dato : 26-01-02 20:48

<knud@berggreen.invalid> wrote

> Hvordan gør jeg det?

Hvad er din mailadr. så kan jeg lige sende dig filen (min fra 8/6-2000)
Claus

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 27-01-02 11:09

In <a2v121$hmq$1@sunsite.dk>, on 01/26/2002
at 08:48 PM, "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> said:

><knud@berggreen.invalid> wrote

>Hvad er din mailadr. så kan jeg lige sende dig filen (min fra 8/6-2000)
>Claus

Jeg har fundet en med samme dato i C:\WINDOWS\SYSTEM

Men jeg har også en fra 1999 i C:\WINDOWS\SYSTEM\inetsrv og en fra 1996 i
C:\PWSSetupFiles. Jeg kan vel bare udskifte dem med den nye og så skal det
vel kunne køre?

/Knud

Fra : Claus O

Dato : 27-01-02 11:28

<knud@berggreen.invalid> wrote

> C:\PWSSetupFiles. Jeg kan vel bare udskifte dem med den nye og så skal det
> vel kunne køre?

Jeg bruger ikke win me til pws, så jeg kan ikke bidrage med yderligere end
tidl. links/info, men har du fulgt alle punkter vil jeg da mene du er på rette vej.
Claus