Serverproblemer
Fra : Steen

Dato : 26-01-02 11:09

Er der nogen der ved hvordan jeg kan "kommanderer" serverens
"application area" , altså det område i dennes RAM som jeg har
til rådighed, til at blive tømt. Min udbyder forklare mig at når
dette område fyldes op, så stilles min applikation i "high mode".
Det betyder at den sættes i bero. Der kan derefter ikke udveksles
data med databaser. Jeg har selvfølgelig sørget for at lukke alle
databasekald efter brug, men er det nok ?

Steen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 26-01-02 13:06

Steen <strejf@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2tv7t$bar$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan "kommanderer" serverens
> "application area" , altså det område i dennes RAM som jeg har
> til rådighed, til at blive tømt.
Hvis eller din asp kode er programmeret rigtigt, så er det vel fordi din
side er for belastet i forhold til de resourser den har til rådighed.
Du kan prøve at sætte Session.Timeout ned (Standart er 20min du kan jo prøve
med 10 eller 5). Derved Bliver brugerne hurtigere "glemt" så de data de har
liggende i ramne bliver slettet.

Mvh
Anders Lund

Fra : Steen

Dato : 26-01-02 13:53

Anders Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> med 10 eller 5). Derved Bliver brugerne hurtigere "glemt" så de data de har

Hej Anders

Det er selvfølgelig en mulighed, men så kan det jo være at nogle brugere bliver
skuffede når de foretager en handling og så bliver smidt af fordi sessionen er
udløbet. Men du har ret, der ligger noget der.