Mand=hund???
Fra : Susanne Munkebo Chri~

Dato : 26-01-02 10:43

Hej Alle!

Her er lidt citat-guf fra Politiken ))

Med venlig hilsen
Susanne

Politiken søndag den 25/11 2001. > >Artiklens forfatter (af hankøn!)
beretter om en kasse, som han fandt på >loftet i sin kones gemmer. I kassen
var en manual: "HUNDEBOG FOR BEGYNDERE". > >Hver gang ordet "hund" forekom,
havde hans kone streget ordet ud og rettet >det til "mand". Og det er
åbenbart sådan, det skal læres, det der besværlige >parforhold! Dette
ægteskab havde i hvert fald holdt i 25 år. > >Nedenstående er direkte
citeret fra artiklen. God fornøjelse! > >FØR DU FÅR MAND: >Det er vigtigt,
at du grundigt overvejer, hvilken slags mand du ønsker dig. >Er det en vild
og voldsom mand, du ønsker dig? En vagtmand? Eller er det en >sød og
føjelig mand, du nemt kan have på skødet >og kæle for, mens du ser
fjernsyn? (...) > >DINE EGNE BEHOV: >Er det lidenskab og store følelser, du
søger? Eller er det mere tryghed og >hygge? (...) > >HVORDAN FINDER DU DEN
RIGTIGE MAND? >Det bedste du kan gøre er at finde en mand af den art, du
søger, og afprøve >ham. Du kan også spørge andre, der har haft den slags
mand, hvad deres >erfaringer er. Husk, at mænd kun i sjældne tilfælde kan
afleveres tilbage, >og kun i helt ekstraordinære tilfælde kan aflives. >
>LYDIGHED: >Lige fra første sekund skal manden lære, hvem det er der
bestemmer. Giv >korte og klare ordrer. Mænd forstår ikke nuancer. Hvis
manden ikke lystrer >dine ordrer, er en kontant afstraffelse den bedste
måde at opdrage ham på. > >MAD: >Manden skal lige fra starten lære at spise
ordentligt. Intet er mere >uappetitligt end en mand, der kaster sig over
maden og ubehersket slubrer >den i sig. Intet er mere ynkeligt og
irriterende end en mand, der sidder >ved bordet og tigger efter mad med en
pibende lyd. > >KØNSDRIFT: >Mandens seksuelle behov skal respekteres, men
kontrolleres. Ellers bliver >tilværelsen i et normalt dansk hjem til det
rene kaos. Mænd, der er i >løbetid året rundt, er ikke til at holde ud.
Hemmeligheden er, at >de kun tror, at de er i løbetid for at imponere de
andre mænd. Hvis din mand >begynder at bide i stolebenene på grund af
overdreven kønsdrift, bør du >straffe ham med det samme, enten ved at hælde
koldt vand i hovedet på ham, >eller ved at komme sur lak på stolebenet. >
>RENLIGHED: >En beskidt mand er der ingen, der kan holde ud. Sørg for at
vaske din mand >mindst et par gange om ugen. Har din mand en tendens til at
kaste sig ned i >alle vandpytter og vride og vende sig fornøjet, så vask
ham >hellere to gange om dagen med en hård børste. > >IDENTITET: >Mange
mænd har en tendens til at stikke af hjemmefra. Mænd er ikke socale >dyr.
De følger deres impulser. Sørg derfor for, at han altid har tydelig
>identifikation på sig. Halsbåndet bør sidde stramt omkring mandens hals,
>således at det ikke falder af. > >MANDEPSYKOLOGI: >Du skal vide, at
mandens intelligens er begrænset. Han er jo trods alt kun >en mand. Men han
tror selv, at han er verdens centrum, eller for nogles >vedkommende, at han
er almægtig. Bild ikke dig selv ind, at du >kan pille disse fikse idéer ud
af hovedet på ham. Du kan opdrage ham, men du >kan ikke ændre ham. Sørg
for, at han får nok at spise, og at han har et godt >og lunt sted at sove
om natten, så er du allerede kommet et langt stykke som >mandeejer. >
>TILLYKKE med din mand. Sørg for, at han ved, hvem der bestemmer, og jeres
>liv sammen har alle muligheder for at blive lykkeligt. > > >(fra: Niels
Schou. Mandens rette røgt og pleje. Politiken, Liv&Stil, søndag >25/11-01).

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 11:45

Hej Susanne,

Muntert tak!
Det er en munter læsning, og god til at få en glad lørdag af!

Finurlige tanker fra
Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-01-02 11:55

"Susanne Munkebo Christiansen" <munkebo@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c527b5f$0$14023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Tak for en dejlig latter ... morede mig herligt og ved nu hvad jeg
skal gå efter hvis jeg pludselig skulle få den afsindige tanke at
ville have en mand at dele resten af livet med ... Smil fra Ami

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 12:46

Ami skrev
>..., og ved nu hvad jeg
> skal gå efter hvis jeg pludselig skulle få den afsindige tanke at
> ville have en mand at dele resten af livet med ...

Ami! Som du dog kan sige det!!! *ggg*

Sannie der på 12. år er lykkelig single

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-01-02 13:00

"Sannie" <Sannie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Ami! Som du dog kan sige det!!! *ggg*
>
> Sannie der på 12. år er lykkelig single

Ja jeg har været single i noget nær 15¨år og nyder det .. vil dog
omvendt sige at jeg ikke fortryder de 15 år jeg var gift og fik to
børn og nu har en god ven og kammerat i min x-mand(børnenes far)

men resten af tilværelsen vil nyde sammen med min hund og venner og
der er ikke plads til mandeflip .. det er jeg blevet alt for egoistisk
til ..

Smil fra Ami

Fra : P.N.

Dato : 26-01-02 12:13

"Susanne Munkebo Christiansen" <munkebo@post6.tele.dk> wrote in message
> Hej Alle!
>
> Her er lidt citat-guf fra Politiken ))

Den var hård at sluge.

P.N.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 26-01-02 15:04

Hejsa.

Dejlig læsning på en kold og våd dag. Til os stakkels gifte piger findes der
et Mande pensionat, der hvor hunden bliver passet de vil ikke have ham.

V H Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-01-02 16:11

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
findes der
> et Mande pensionat, der hvor hunden bliver passet de vil ikke have

Nej dyrenes beskyttelses internat vil nok heller ikke .. men måske
mændenes krisecenter kan overtales

smil fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 26-01-02 16:30

Hej Ami.

Det er vel kun hvis der er noget galt med mig - og det er der bestemt ikke.
Jeg slår ikke - blød opdragelse du ved.
V H Gitte

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 16:33

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej dyrenes beskyttelses internat vil nok heller ikke .. men måske
> mændenes krisecenter kan overtales

Ja ja ja ...... I kan jo ikke undvære os alligevel når det kommer til
stykket !
Spørgsmålet er nok snare hvor vi skal sende Jer kvinder hen når I har brugt
500 kroner til frisøren eller 500 kroner i telefon regning på at knævre med
Jeres mødre eller når I igen kommer hjem med endnu et par sko til de 57 par
I har i forvejen.

Ikke sært at Verden er af lave

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 16:57

Så så søde Finn ..
Vi kvinder kærer os jo om Jer ... drager omsorg for Jer.
Vi skyder ikke med skarpt!

Søde smil fra
Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 18:39

> Så så søde Finn ..
> Vi kvinder kærer os jo om Jer ... drager omsorg for Jer.

Hmmm .... hvis det er rigtig så var jeg sq gift med den forkerte !.
Men hende slap jeg da heldigvis fra selvom det kostede en masse bøvl.

Så nu nyder jeg min genfundende frihed som ungkarl..... Hvad skal I lave i
aften ?. Jeg skal sidde i mørket helt alene !!.

Nå jeg kan da altid gå en tur med Runa i regnvejret og slå et smut indenom
kroen på vejen hjem . Runa kender vejen hjem hvis jeg skulle glemme den i
løbet af aften

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 19:43

Finn skrev:
>Hvad skal I lave i
>aften ?. Jeg skal sidde i mørket helt alene !!.

Jeg har skam betalt min elregning .... så der er lys over land ...
Jeg sender da gerne en håndfulf fyrfadslys og en æske tændstikker ...

Sannie ... der gerne drager omsorg

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 19:45

> Jeg har skam betalt min elregning .... så der er lys over land ...
> Jeg sender da gerne en håndfulf fyrfadslys og en æske tændstikker ...

Mhmm jah, det er da bedre end ingenting
Jeg troede det var glorien jeg kunne se lyse i det fjerne

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 20:21

"Finn Jensen"
>Jeg troede det var glorien jeg kunne se lyse i det fjerne

Jammen min glorie lyser skam ... ellers kan jeg jo ikke finde rundt, når
jeg skal op om natten!

Det sparer osse på elregningen ... det er derfor jeg har råd til en
elektrisk pære i loftet *ggg*

Hilsen
Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 20:57

> Jammen min glorie lyser skam ... ellers kan jeg jo ikke finde rundt, når
> jeg skal op om natten!

Er det ikke kun ældre mennesker og små hvalpe der skal op om natten og af
med en slat vand ?

>Det sparer osse på elregningen ... det er derfor jeg har råd til en
>elektrisk pære i loftet *ggg*

Så er det derfor du vil prakke mig alle dine aflagte fyrfadslys på ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 21:25

"Finn Jensen" skrev
>Er det ikke kun ældre mennesker og små hvalpe der skal op om natten og
af
>med en slat vand ?

Jeg har ikke skrevet noget om en slat vand. ;-p
Jeg er alkoholiker, og skal op og ha´ en whisky ....
Desuden er er jeg trådt ind i de voksnes rækker!

>Så er det derfor du vil prakke mig alle dine aflagte fyrfadslys på ?

Jeg prøver ikke at prakke noget som helst.
Jeg høre til den venlige del af racen ... ;-D
I øvrigt var det ikke "alle" ...
det var en håndfuld !!!
Men du må da gerne få to håndfulde fyrfadslys, hvis én ikke er nok.

Venlige hilsener
zzssssannnnie :-§

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 21:32

> Jeg har ikke skrevet noget om en slat vand. ;-p
> Jeg er alkoholiker, og skal op og ha´ en whisky ....

Det var godt at få ryddet det af vejen at du ikke skulle af med vandet
En whisky er vel heller ikke af vejen midt om natten

> Desuden er er jeg trådt ind i de voksnes rækker!

Nogen kommer det aldrig

> [...]
> I øvrigt var det ikke "alle" ...
> det var en håndfuld !!!
> Men du må da gerne få to håndfulde fyrfadslys, hvis én ikke er nok.

Jeg bruger mange hver aften men inden de når at ankomme så er det jo lyst
igen

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 22:12

"Finn Jensen" skrev
>Jeg bruger mange hver aften men inden de når at ankomme så er det jo
lyst
>igen

Sikkert, og det er nok dårlig økonomi at rekvirere en helikopter ...
så er det nok billigere, selv at hente dem på nærmeste tankstation ...

Jeg vil nøjes med at gå i baren ... hente en glennfiddich og fryde mig
over, at det kun er dåbsattesten, der er voksen. Jeg er stadig barnlig
inde i sjælen

Go´ lørdag

Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 22:15

> Sikkert, og det er nok dårlig økonomi at rekvirere en helikopter ...
> så er det nok billigere, selv at hente dem på nærmeste tankstation ...

Den er lukket nu så jeg må nøjes med genskinnet fra min skaldet isse

> Jeg vil nøjes med at gå i baren ... hente en glennfiddich og fryde mig
> over, at det kun er dåbsattesten, der er voksen. Jeg er stadig barnlig
> inde i sjælen

Prøv en Four Roses næste gang

Husk : Det at det er hvordan man føler sig i sindet at man er ung. Ikke på
dåbsattesten

> Go´ lørdag

I lige måde.
Sov godt når den tid kommer, men pas på de våde varer...det er noget Fanden
har skabt.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 22:54

"Finn Jensen" skrev
>...,men pas på de våde varer...det er noget Fanden
>har skabt.

Dét kan jeg kun gi´ dig ret i!
Jeg har en flaske whisky ... den har jeg haft i 2 år efterhånden ... og
en karton dåseøl som jeg har haft siden før jul ... Så jeg har ikke det
"dybe" blik!
Men tak for din omsorg.

>Sov godt når den tid kommer

Tak i lige måde ...
Natteravn er jeg, så det varer lidt endnu

Hilsener fra Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 26-01-02 17:03

> Ja ja ja ...... I kan jo ikke undvære os alligevel når det kommer til
> stykket !
>
> Venligst
> Finn Jensen

Helt rigtigt, den linje altså, men I fylder så pokkers meget i sengen, når
hunden nu skal være der.
V H Gitte

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 18:41

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Helt rigtigt, den linje altså, men I fylder så pokkers meget i sengen, når
> hunden nu skal være der.

I ?? ... ligger der mere end 1 mand i din seng ? ...Hmmm......

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : janniehalloe

Dato : 27-01-02 12:43

Hej
Tak for en herlig griner, selv hundene vågnede. Jeg forsøgte at læse den
højt for min mand, han forstod vist kun lidt, så meget grinede jeg.
Jannie
Iøvrigt er det muligt at have humor og være gift,
som det står andetsteds
Den der kun tager sjov for sjov
og alvor kun alvorligt
han har faktisk fattet begge dele lige dårligt

http://www.kandu.dk/