3COM ISDN LAN Modem 3C891 - Vis nummer
Fra : Per Damsgaard

Dato : 26-01-02 09:55

Hej Gruppe,

Er der noget der har erfaring med en 3com ISDN LAN Modem 3C891 med indbygget
A/B adapter. Den virker rigtig fin, det eneste jeg har problemer med er mit
Vis Nummer. Det fungere ikke.

Er der noget der har et hint ?

Venlig Hilsen
Per Damsgaard

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 26-01-02 11:30

> [...]
indbygget
> A/B adapter. Den virker rigtig fin, det eneste jeg har problemer med er

Virker fint her.

> Er der noget der har et hint ?

Har du opgraderet til nyeste FirmWare ?

Fra : Per Damsgaard

Dato : 26-01-02 22:55

Hej Gorm,

Hvad version er den du bruger ?

Per

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 27-01-02 08:05

> Hvad version er den du bruger ?

Product ID 3C891
Serial number X1LD85A04C
Ethernet address 08-00-4E-85-A0-4C
System software version number 6.2.1
Boot software version number 6.0.0
The LAN Modem has been up for 259 days, 4 minutes, 19 seconds
Date (Day/Month/Year) 27/01/2002
Time (Hour:Minute:Second) 08:03:03

Fra : Per Damsgaard

Dato : 27-01-02 23:24

Desværrer, en firmware opgradering (6.21) hjalp ikke. TDC siger at ISDN
opsætningen skal stå til Denmark, hvilket jeg også har sat den til (og i
øvrigt også prøvet euro-isdn2) uden pos. resultat.

Jeg er lidt lost !

Fra : Ramses

Dato : 28-01-02 18:20

"Per Damsgaard" <per@damsgaard-hansen.dk> wrote in message
> [...]
> opsætningen skal stå til Denmark, hvilket jeg også har sat den til (og i
> øvrigt også prøvet euro-isdn2) uden pos. resultat.

Tja, that's life. Jeg har ikke gjort noget specielt, jeg blev blot
overrasket da der pludselig dukkede et lille vindue op på min skærm hvori
stod det nummer som ringede op. Det kan også ses på telefonen.
Det LAN-Modem som jeg har købt lå i en Telia pakke, så det er måske et
'specielt' til danske forhold ?
Nu på fredag får jeg ADSL, og hvis jeg så må konvertere min ISDN til analog
så sælger jeg mit LAN-Modem, så ...

Fra : Martin K

Dato : 07-02-02 14:01

Mystisk... Jeg kontaktede for ca. et år siden 3COM i USA og de meddelte at
A/B portene IKKE understøttede overførsel af DTMF signaler (men derimod en
US standard - 'FSK' eller noget i den stil), og de havde ingen planer om at
indføre det. Dette var efter release af firmware 6.2.1.
Vis nummer bliver godt nok overført i 'ISDN-delen', så det kan 'poppe op' på
PC'en eller vises på en ISDN telefon, men altså ikke på de analoge A/B
porte.

Hvilken telefon har du fået det til at virke på?

mvh

Fra : Thomas Markersen

Dato : 07-02-02 21:03

Jeg har også haft et 3com lan modem, fra en telia indpakning.
Det kunne ikke vise nummer på analog udgangene, kun på pc skærmen.
Supporten sagde det ikke virkede i danmark.
Så jeg købte et andet.

Thomas

Fra : Per Damsgaard

Dato : 27-01-02 23:24

Fra : Heine Munk

Dato : 11-02-02 20:51

"Per Damsgaard" <per@damsgaard-hansen.dk> wrote in message news:<a31ut6$2k81$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> opsætningen skal stå til Denmark, hvilket jeg også har sat den til (og i
> øvrigt også prøvet euro-isdn2) uden pos. resultat.

Jeg har netop fundet frem til en acceptabel løsning på problemet med
min 3C891 - router.

Hvis den er forbunder istedet for mit DIVA modem, virker alt perfekt,
undtagen vis nummer. MEN

Hvis man lader DIVAen forblive tilkoblet NT-boksen og altså kun
benytter den til at styre de to analoge porte, har man den vis nummer
på analoge telefoner mange er ude efter. Så tager man bare et
almindeligt netkabel og putter i det ledige stik i NT boksen ( jeg har
ingen ISDN telefon ), og forbinder det til routeren. Den styrer
således nu kun internetdelen. Den kan stadig køre på en linie mens der
kan ringes til en af de analoge linier. Den kan også stadig
dobbeltopkoble, og her kommer problemet så. Nu er der optaget for
indgående opkald mens begge linier bruges af routeren. Hvis routeren
var alene, ville den jo bare smide den ene linie hvis der kom et
indgående opkald.

Efter hvad jeg kan se er det den eneste ulempe man får ved denne
metode. Alternativet vil således være enten at undvære vis nummer
eller investere i DIVA LAN eller ZYXEL 202, men så er det også mellem
to og tre tusinde kroner vi taler om.

Jeg har i routeren sat kriteriet for dobbeltopkobling op til 85 %, og
det er som nævnt således kun i et lille tidsrum der ikke kan ringes
ind til mig.

Beskedsvar er forøvrigt også stadig aktiv, så helt tabt går opkaldene
da ikke.

Der er sikkert også andre der har fået denne ide, men efter at have
set i stakkevis af disse spørgsmål her i grupperne, har jeg altså
givet ideen videre.

Måske kan nogen få glæde af den.