ledighedsydelse
Fra : jens

Dato : 26-01-02 04:25

Hej alle her
håber der er nogen der kan hjælpe mig her.
Sidste sommer blev jeg færdig med min uddannelse, som jeg havde fået reva
under. Herefter kom jeg på kontant hjælp, efter et par måneder blev jeg
kontaktet af kommunen for en samtale ang. aktivering, det var i oktober, vi
blev enige om at det bedste for mig var,, at jeg kom i fleksjob, der var
ingen trivel om at jeg var berettiget til fleksjob (jeg har en venstre sidet
lammeles).
Nu mit spg. Jeg fik at vide at så længe jeg ventede på et job skulle jeg
forsætte på kontant hjælp, det kan jeg ikke rigtig få til at passe ifølge
www.fleksjob.dk. hvor jeg læste.
klip
a.. efter at du er godkendt til et fleksjob, mens du venter på et fleksjob
(hvis du er dagpengeberettiget eller deltog i revalidering efter en
erhvervsplan) - slut

og jeg blev godkendt i november til fleksjob, efter endt endt ravalidering.
kan det være rigtigt at jeg kun kan få kontanthjælp mens jeg venter på
job???

og lige et spg. til
jeg fik også at vide, at når jeg fik job, skulle jeg forsætte på det jeg var
på nu, altså kontant hjælp, i prøve perioden, det syntes jeg lød mærkeligt,
må nok ærligt sig at jeg føler de tager røven på en, når man skal arbejde
gratis i ca 3-6 måneder, er der nogen der kan bekrafte dette.

Mange tak for hjælpen
mvh Jens