Adsl forbindelse via Hub-boks
Fra : Kasper Kj. Pagels

Dato : 25-01-02 23:42

Hej

Mit spørgsmål går ud på en nylig anskaffet netforbindelse via Net Ekspress
adsl. Netværket formidles fra en router til 3 computere via en hubboks.
Hvordan vil sikkerheden være på computerne, der hver især har adgang til
internettet. Vil det betyde at når en har tillader noget at komme igennem
routerens firewall, at alle dermed får det ind på deres? Den ene maskine har
XP - hvordan fungerer dens firewall - er den sikker nok og beskytter den
også mod indtrængen fra det interne netværk.

Jeg håber I kan svare på mit problem. Ved ikke meget om det.

Hilsen Kasper.

Fra : Alex Holst

Dato : 26-01-02 14:05

Kasper Kj. Pagels <kasper@pagels.dk> wrote:
> [...]
> XP - hvordan fungerer dens firewall - er den sikker nok og beskytter den
> også mod indtrængen fra det interne netværk.

Se traaden "S-box kontra Zyxel Zywall-1" isaer message id:

slrna50p2u.1gkk.a@C-Tower.Area51.DK

da den taler om hvordan en NAT loesning paavirker sikkerheden. Mit svar vil
gaelde for dig, tilsyneladende med den undtagelse, at du ikke har valgt at
forwarde bestemte porte ind til en server.