Kan d lade sig gøre at sporer hvilken by e~
Fra : Jochke

Dato : 25-01-02 23:06

Hejsa.

Er det muligt at finde ud af hvilken by en IP kommer fra, hvis du er en helt
"almindelig" borger?
Hvis ja, kan du så sige mig hvilken hjemby disse IP'er har? Det er kun nogen
tilfældige, da jeg lige vil være sikker på det kan lade sig gøre. Nogen
påstår man kan, andre gør ikke.

a) 195.215.72.141
b) 217.157.129.8
c) 207.25.71.5
d) 212.54.64.148

På forhånd tak.

Johnny

Fra : Clark Kent

Dato : 25-01-02 23:18

Du skal bruge programmet Neotrace.........................søg efter det på
div. downloadsteder.....................

Jochke <ask@me.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2skmq$256g$1@news.cybercity.dk...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-02 23:46

On Fri, 25 Jan 2002 23:06:15 +0100, "Jochke" <ask@me.com> wrote:

> Er det muligt at finde ud af hvilken by en IP kommer fra,
> hvis du er en helt "almindelig" borger?

Generelt? Nej.

Men man kan ofte få et hint om det udfra host-navnet i reverse
DNS. Prøv 'nslookup <ip-adresse>' fra en kommandolinie. Et andet
godt værktøj er 'tracert', der også kan give et hint om, hvor man
kommer hen i verden. Prøv 'tracert <ip-adresse>'.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/