Netinstallation af win 98 på bærbar
Fra : Henri

Dato : 25-01-02 21:21

Hej
Har udover min stationære en bærbar IBM X20 uden cdrom-drev.
På denne bærbare er der installeret en Windows 2000.............Nu vil jeg
gerne fra Cd-rom drevet på min stationære installere win 98 på min bærbare.
Problemet er jo, at denne installation skal laves i Dos på den bærbare, og
så kan jeg jo ikke se CD-rom'en på den stationære.
Vejledning ønskes meget gerne....................

--
Venlig hilsen/Best regards!

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 25-01-02 21:44

> Vejledning ønskes meget gerne....................

Jeg plejer altid at kopiere installationsfilerne over på min bærbare (og
faktisk også have dem liggende hele tiden derefter) når jeg skal
geninstallere. Så kan man køre installationen lokalt, og det er min
erfaring, at det er langt nemmere end at rode med netværk, PCMCIA osv. i
DOS. :)

Mvh Kim

Fra : Clark Kent

Dato : 25-01-02 21:56

Det vil sige, at når jeg skal installere win 98 på min bærbare, har jeg
win98 cd-rom'en kopieret over på min harddisk?
Når jeg så booter med med en win98 startdiskette, og skal installere win 98,
angiver jeg simpelthen stien til win filerne på
harddisken..............disse skal selvfølgelig ligge på en anden partition
end den jeg formaterer.............f.eks D:\win98....................?

Kim Søvsø Pedersen <kim@NOSPAMkimpedersen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c51c34a$0$245$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : MJ

Dato : 26-01-02 01:38

> Det vil sige, at når jeg skal installere win 98 på min bærbare, har jeg
> win98 cd-rom'en kopieret over på min harddisk?

Ja, installationen kører drøn-hurtigt - og du har altid installationsfilerne
ved hånden fremover.

> [...]
partition
> end den jeg formaterer.............f.eks D:\win98....................?

Ja, skift til det aktuelle drev og start installationen

MJ