Harddisk til en Toshiba bærbar...
Fra : Chingachgook

Dato : 25-01-02 21:16

Kan alle harddiske fra de forskellige Toshiba serier bruges til en Satellite
Pro 4290?
Kan andre HD mærker bruges?
Følger producenterne af bærbar HD'er en eller anden form for standard som
findes for "almindelige" IDE diske? dette gælder egentligt også for
ram......

//Chingachgook

Fra : Finn I

Dato : 26-01-02 00:11

> Kan alle harddiske fra de forskellige Toshiba serier bruges til en
Satellite
> Pro 4290?
> Kan andre HD mærker bruges?
Jeg har til en 4270 købt en IBM Travelstar. Det skal bare være en 2,5" disk

> Følger producenterne af bærbar HD'er en eller anden form for standard som
> findes for "almindelige" IDE diske? dette gælder egentligt også for
> ram......
HD = stort set ja. Ram=langt fra altid.
Men bl.a. til din Toshiba har ProConsult i odense ram der passer. Jeg købte
selv noget dr for 2-3 mdr siden

Mvh
'Finn

Fra : Andy

Dato : 26-01-02 01:14

> Kan alle harddiske fra de forskellige Toshiba serier bruges til en
Satellite
> Pro 4290?
> Kan andre HD mærker bruges?

Ikke nødvendigvis! Se om du kan finde en liste over hvilke modeller som er
anbefalet fra producenten.

> Følger producenterne af bærbar HD'er en eller anden form for standard som
> findes for "almindelige" IDE diske?

De bærbare Harddiske er som regel 2,5 tommer, men højden kan være forskellig
fra model til model.

> dette gælder egentligt også for
> ram......

Ram er som regel standard, men der kan dog være problemer, hvis BIOS er
lavet til kun at genkende RAM med et vist antal chips eller andre
finurligheder... Har dog endnu ikke haft problemet. Du bør generelt købe RAM
som er anbefalet til din maskine!

MVH,

Andy

Fra : H3nrik V!

Dato : 27-01-02 02:12

På min toshiba kunne jeg ikke få en standard 2½" harddisk i - den var et par
mm lavere end standarden, så pas på...!

/Henrik!

Fra : Amigo

Dato : 25-01-02 21:49

Jep du skulle kunne bruge alle slags bærbar HD til din Toshiba, har selv en
satellite pro 4600 og den bruger en IBM HD

Cs amigo
www.fwb.dk

Fra : Amigo

Dato : 25-01-02 21:49