Hvilke ram til Toshiba Satellite 1670?
Fra : Mette & Steinar

Dato : 25-01-02 19:55

Jeg har forsøgt at sætte nye ram i min bærbare Toshiba Satellite 1670, men
de virkede ikke. De var af mærket "Tech-Trade" med følgende spec. 128 MB
PC-133 SODIMM 144 Pins.
Shg sagde at det var nogle computere der ikke kunne bruge disse ram. Men
hvilke skal jeg så købe ?

Er der noget om at jeg max kan sætte 160 MB RAM i ialt ?
På forhånd tak for hjælp

Fra : Frants Johansen

Dato : 25-01-02 21:37

prøv www.rambutikken.dk - Frants

Fra : Lars-Michael Lunde

Dato : 25-01-02 22:00

http://www.crucial.com/uk/store/listparts.asp?model=Satellite+1670CDS&x=11&y
=8

Virkelig kvalitetsram til en pris inklusive fragt på ca. 35 pund altså
omkrind de 400 kroner.

Ifølge samme hjemmeside kan man max sætte 192 MB i maskinen.

MVH
Lars

Fra : Soren

Dato : 25-01-02 22:15

Wow, jeg kan få en 256 Mb klods til min Dell Inspiron 8000 for 617,-

Er der nogen der har erfaringer (gode/dårlige) med at købe gennem denne
side?

Søren

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 26-01-02 00:53

Har ikke selv prøvet det men for mig er det vist den eneste udvej (Dell
Inspiron 4100 som ikke kan lide bambus ram). Alle der snakker på Dell
support forum sværger til Crucial ram., så helt skidt kan det ikke være. Jeg
mener ikke at 8000 er kritisk med hvad ram du putter i den. Har du prøvet
nogle mærker?

Mvh. Ulrich

PS: Hvis du køber noget er jeg interesseret i dine erfaringer med at handle
med dem

Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10
9220 Aalborg Ø

Mobile: +45 2126 9937
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk
ICQ: 33830406

Fra : Soren

Dato : 26-01-02 09:41

Jeg har prøvet med to forskellige klodser, een Toshiba 64 Mb og een Kingston
128 Mb (PC133). Ingen af dem virkede ... i begge tilfælde fordi de
angiveligt ikke er "understøttet" (iflg. min puter efter opstart) :(

Kan det passe at den sidste ikke virkede pga det er Pc133 og min puter kører
Pc100? Den førstnævnte klods virkede i en ibm thinkpad.

Søren

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 26-01-02 12:08

> Kan det passe at den sidste ikke virkede pga det er Pc133 og min puter
kører
> Pc100? Den førstnævnte klods virkede i en ibm thinkpad.

Nej det tror jeg ikke, men aldrig sig aldrig. Det er nok fordi de ligger
noget i biosen som afviser alt andet end deres egen ram. Jeg troede ellers
at den kunne æde en stang kingston, det er i hvert fald det min er født med.

Jeg får samme melding når jeg starter min op med noget ikke Dell ram.

Mvh. Ulrich

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-01-02 14:26

<------------>
> Er der nogen der har erfaringer (gode/dårlige) med at købe gennem denne
> side?
<------------>

Helt kanon , levering fra bestilling til din dør, fra mellem 2 til 4
hverdage.....

Fra : René Jensen

Dato : 25-01-02 22:11

Mette & Steinar wrote:
> Er der noget om at jeg max kan sætte 160 MB RAM i ialt ?

Ja, en RAM klods på max. 128MB + 32MB, som er indbygget i selve
bærbaren, = 160MB. Btw; jeg tjekkede lige priserne for RAM klodser
(128MB) hos henholdsvis www.crusial.com og www.toshiba.dk, og der er ca.
100 kr. forskel, og beregner man fragten fra England (hvis man bestiller
hos www.crusial.com), så kan det næsten ikke betale sig at købe det i
udlandet. Det skal lige siges at prisen på 128MB RAM klodsen til 1670CDS
modellen længe har været over 1500,- kr. for originalt Toshiba RAM, men
nu er priserne pludseligt ændret sig til små 400,- kr.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"