Absolut position
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 25-01-02 18:42

Jeg har følgende kode og det virker da fint, men jeg tænkte om der ikke var
en smartere måde at lave funktionen getObjectPosition på ... og jeg ville
blive glad, hvis nogen også kunne fortælle mig, hvad man skal gøre for at få
det til at virke i NS samtidig - altså få den absolutte position på et
objekt ...

<head>
<title>getObjectPosition</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function showObjectPosition(obj){
showPosition(getObjectPosition(obj));
}

function showPosition(pos){
alert('X: '+pos[0]+'\nY: '+pos[1]);
}

// Er der ikke en mere smart måde at lave følgende funktion på?

function getObjectPosition(obj){
var position;
obj.style.position='absolute'; // Sørger for at få retuneret absolut
position
position=[obj.offsetLeft,obj.offsetTop]; // Få positionen
obj.style.position=''; // Sørger for at objektet bliver på sin plads -
prøv selv at remark denne linie
return position;
}

</script>
</head>
links absolutte position</a>

På forhånd tak!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Thor Larholm

Dato : 31-01-02 23:07

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message
> [...]
> blive glad, hvis nogen også kunne fortælle mig, hvad man skal gøre for at

> det til at virke i NS samtidig - altså få den absolutte position på et

"How do I get the absolute position of a non-positioned element ?"

--
Thor Larholm

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 31-01-02 23:41

Mange tak ... lige hvad jeg havde brug for!

- Bjarke Walling Petersen