hjælp til gl. computer
Fra : NF

Dato : 25-01-02 15:37

jeg har lige fået en ældre maskine til mine børn - men !! Jeg kan ikke
få den til at starte op på hardisken - den meddeler: no system disk
or..... Jeg har formateret den - lagt dos 6.22 ind - men alligevel vil
den ikke.
Hvis jeg starter op på diskettedrevet kan jeg se c: med den
nyinstalleret Dos.
Maskinen er en Olivetti 486 sx 200 mb hardisk 20 mb ram
Hvad kan jeg gøre ?

Niels

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-01-02 18:07

NF wrote:

> [...]
> den ikke.
> Hvis jeg starter op på diskettedrevet kan jeg se c: med den

Har du formateret med /S efter, format c: /u /s

Indlæser system til boot af dos på HD.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-02 20:16

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du formateret med /S efter, format c: /u /s

Eller bare skrevet "sys c:" fra disketten, indeholdende DOS?
Har du ikke en bootdisk, indeholdende DOS-systemfiler, kan du hente den på
www.bootdisk.com

/Chr

Fra : NF

Dato : 26-01-02 16:06

On Fri, 25 Jan 2002 20:16:11 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
wrote:

> [...]
tak for alle svar - men nu virker det - jeg måtte helt ned i f-disk -
slette den pri. partion og så oprette den igen ???
nu virker det.

tak

Niels

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 25-01-02 18:43

Du skulle vel ikke have en diskette (f.eks. 2/3 dos 622) siddende i
A-drevet?
Hvis ja - så fjern den og prøv igen!
hilsen Ove

Fra : Qaqa