Værktøj til at finde #include filer
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-01-02 14:27

Jeg mener, jeg på et tidspunkt så et værktøj (kommandolinie) til at
finde #include filer. Noget i stil med

$ ifind iostream.h
/usr/include/g++-2/iostream.h

så man nemt kunne få kigget i sine include filer med f.eks

$ vi $(ifind iostream.h)

Nogen, der har hørt om det ?

-Claus

Fra : Jan Eliasen

Dato : 26-01-02 12:49

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-01-02 14:13

Jan Eliasen wrote:

> Tænker du måske på;
> vi `find / -name iostream.h`

Nej, istedet noget meget smartere, der i forvejen ved, hvor
den skal kigge efter include filerne. find /kan/ finde filerne
men roder rundt i en masse kataloger, hvor der alligevel ikke
er nogen relevante filer.

Jeg kan selvfølgelig godt makke et script sammen, men jeg
mente altså, at jeg havde set noget et sted, der kunne
bruges.

-Claus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-01-02 18:30