Leveringstid på FWA?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 14:18

Jeg var lige inde og kigge lidt på FWA, for det er jo umiddelbart et
ret godt tilbud.

529,- for en 1024/256 forbindelse og fri trafik osv.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om leveringstider osv.
Er der nogen herinde der kan svare mig på det?
Og hvad vis der ikke er line-of-sight, så kan det ikke lade sig gøre at
få FWA eller hvad?
Det eneste der står på Sonofons side er at teknikeren kommer og måler
om der er line of sight, der står ikke direkte at det skal være der?
Kan det lade sig gøre hvis ikke der er line of sight eller er det i så
fald umuligt?

Flemming

Fra : Morten Birkelund

Dato : 25-01-02 15:07

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message

> [...]
> om der er line of sight, der står ikke direkte at det skal være der?
> Kan det lade sig gøre hvis ikke der er line of sight eller er det i så

Du kan forvente en kort leverings tid hvis du har line of sight og masten
osv er klar.

Er der line of sight så er du køreklar med det samme vil jeg tro.

--
Morten

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 25-01-02 16:58

On Fri, 25 Jan 2002 15:06:32 +0100, "Morten Birkelund"
<mortendb@spamcop.net> wrote:

>Du kan forvente en kort leverings tid hvis du har line of sight og masten
>osv er klar.

Mener den ligger på under 2 uger ihvertfald, fra man bestiller, til man er
på nettet.

Er man heldig, er der en tekniker ledig meget hurtigt, og så kan det klares
samme uge (så heldig var jeg)

>Er der line of sight så er du køreklar med det samme vil jeg tro.

Yup.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 18:43

"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> wrote in

> Du kan forvente en kort leverings tid hvis du har line of sight og
> masten osv er klar.
>
> Er der line of sight så er du køreklar med det samme vil jeg tro.

Hvad så hvis ikke der er line of sight?
Er der så anden mulighed for stadig at få FWA, eller må jeg så ty til
ADSL eller Kabel?

Flemming

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-01-02 20:59

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad så hvis ikke der er line of sight?
> Er der så anden mulighed for stadig at få FWA, eller må jeg så ty til
> ADSL eller Kabel?

Det er ikke sikkert at du kan se din mast men derfor kan du _måske_ godt få
FWA alligevel. Der skal dog være et stærkt nok signal til at det går og det
er netop det teknikeren måler. Har du ikke et kraftigt nok signal eller er
der for meget støj på så smutter han igen

MVH
Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 21:59

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in

> [...]
> at det går og det er netop det teknikeren måler. Har du ikke et
> kraftigt nok signal eller er der for meget støj på så smutter han

OK, problemet er nemlig at jeg bor i et rækkehus, og eneste mulighed
for placering af antennen i forbindelse med min lejlighed er på den
vestlige side af huset, mens den side af huset hvor jeg kan se
sendemasten fra er mod nordnordøst (NNØ). Men masten står kun 1500-
2000 meter væk, så det kan jo være at signalet er godt nok alligevel.
(Det skal lige siges at det er et to-etagers byggeri, og jeg bor i
stueetagen så jeg kan ikke så godt kravle op og klaske en antenne på
overboens mur

Flemming

Fra : Morten Birkelund

Dato : 25-01-02 22:06

> (Det skal lige siges at det er et to-etagers byggeri, og jeg bor i
> stueetagen så jeg kan ikke så godt kravle op og klaske en antenne på
> overboens mur

Det ville være bedre på hans tag :)

--
Morten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 22:11

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message

> Det ville være bedre på hans tag :)

Ja, selvfølgelig - men hans mur går faktisk helt op til taget, så muren
kunne bruges. Men taget tror jeg sku ikke han kigger på særlig tit...
det kunne da være man lige skulle vente til næste gang han holder fest
og så ellers sende teknikeren derop kl 8 morgenen efter - det
opdager han aldrig. Det kan selvfølgelig være han bliver lidt mistroisk
når jeg begynder at spørge ham om hvornå næste fest er, og om ikke den
kunne placeres på en hverdag - helst så der også var en hverdag dagen
efter

Flemming

Fra : Jens

Dato : 25-01-02 23:56

> [...]
> når jeg begynder at spørge ham om hvornå næste fest er, og om ikke den
> kunne placeres på en hverdag - helst så der også var en hverdag dagen

Hvorfor ikke bare spørge ham om du må sætte antennen på taget ? Hvis det er
lejlighed du bor i så er det da heller ikke hans tag, så er del vel alle
beboere i fællesskab ?

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-01-02 00:34

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> [...]
> Hvis det er lejlighed du bor i så er det da heller ikke hans tag,
> så er del vel alle beboere i fællesskab ?

Jo, jeg tror skam heller ikke at problemet er større end at vi kan
finde ud af det. Jeg prøvede blot at være morsom.
Det kunne jo ligefrem være at han ville dele en forbindelse, man kan jo
få både 1024/256, 2048/512 og 4096/1024 - til den sidste kunne man jo
koble hele blokken på, og så have rigtig billigt ubegrænset internet.
Der skulle i så fald selvfølgelig lidt ekstra udstyr til så der ikke er
en person der stjæler hele båndbredden fra de øvrige, men ellers har
man da rimelig nemt en rigtig hurtig forbindelse på den måde (også
selvom den deles).

Flemming

Fra : Dorthe og Jon

Dato : 27-01-02 12:00

Hej.

Skal du ikke have tilladelse til at sætte antenne op af din boligforening -
hvis du ikke desideret ejer den væg eller det tag antennen sættes på, må du
jo skulle have tilladelse.
Ellers tror jeg ikke teknikkeren vil sætte antennen op...

Fra : Jens B. Christensen

Dato : 30-01-02 16:56

> [...]
>
> Men jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om leveringstider osv.
> Er der nogen herinde der kan svare mig på det?

Efter jeg bestilte det, tog det 8 dage for teknikkeren at komme herud, og
har man line of sight, er du koblet på samme dag som teknikkeren besøger
dig.

Hilsen Jens