Kan man det...?
Fra : MZH

Dato : 25-01-02 00:28

Jeg har endnu ikke fået styr på hvordan man laver expressions og
scripts i Flash, så jeg ved ikke, om dette kan lade sig gøre:

Jeg har en knap, som skal starte to movieclips, A og B, når man
trykker på den.

Sagen er, at de to clips ikke skal starte på samme tid, men A skal
starte først, og så skal B starte når A når til f.eks. frame 10.

Jeg ved godt, at jeg kan lægge en TellTarget der starter B ind i frame
10 på clip A, men er der en måde at lægge begge funktioner ind i
knappen (så kan jeg nemlig også bruge clip A til noget andet)?

Altså: Kan man lægge en action ind i en knap som siger noget i retning
af "Start clip A når der trykkes på knappen og start clip B når clip A
når sin frame 10"??

Håber ikke dette er et alt for dumt spørgsmål...

På forhånd tak!

Mikkel

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 25-01-02 00:57

Tjaa....du kunne lade et tomt movieClip på din stage styre det.
På dette clip kunne du f.eks have følgende script:
//-----------------------------------------------
onClipEvent (enterFrame) {
if (_parent.click == true) {
if (_parent.clipA._currentFrame > 10) {
_parent.clipB.play();
}
}
}

Og så på knappen:
on (release) {
click = true;
}

De to movieclips skal i dette tilfælde have instans-navnene "clipA" og
"clipB"

Morten