Kabelproblem
Fra : Petit

Dato : 24-01-02 21:30

Hej

Er den en eller anden der kan fortælle mig hvordan et fladkabel til et
diskettedrev skal vende?

Er det den ende der er splittet op og snoet, der skal i drevet eller skal
det ned på bundkortet.

m.v.h.

Peter

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-01-02 22:40

"Petit" <petit@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskettedrev skal vende?
>
> Er det den ende der er splittet op og snoet, der skal i drevet eller skal

Den snoede ende skal på drevet.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Hans

Dato : 24-01-02 23:43

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Petit" <petit@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den snoede ende skal på drevet.

Hmm. Vi tænker lige alternativt et øjeblik...

Så længe der kun er et floppydrev forbundet er det vel ligegyldigt om den
twistede ende sidder på bundkortet eller floppydrevet...

Men ellers har du skam ret.

mvh
Hans

Fra : Leony

Dato : 25-01-02 06:58

"Hans" <fast@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe der kun er et floppydrev forbundet er det vel ligegyldigt om den
> twistede ende sidder på bundkortet eller floppydrevet...

Hvis drevet lyser hele tiden er det forkert forbundet.

Leony

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 10:33

"Leony" <leony@FJERNDETTEcyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <fast@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis drevet lyser hele tiden er det forkert forbundet.

Det er noget andet - Her taler du om at forbinde ben 1 til 40, altså at
vende kablet forkert - Ikke om hvilken ende de twistede ledninger sidder i.
mvh
Hans

Fra : Leony

Dato : 25-01-02 20:02

> [...]

> Det er noget andet - Her taler du om at forbinde ben 1 til 40, altså at
> vende kablet forkert - Ikke om hvilken ende de twistede ledninger sidder

Undskylder, du har ret.
Men et konstant lys er dog indikator for om noget er galt.

Leony

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-01-02 12:48

Hans wrote:

> Så længe der kun er et floppydrev forbundet er det vel ligegyldigt om den
> twistede ende sidder på bundkortet eller floppydrevet...

Når det ikke er de midterste ledninger der er snoet, er det aldeles ikke
ligegyldigt ......

Den ende af kablet med snoede ledninger skal sidde i floppydrevet. Hvis
floppylampen lyser permanent, skal det drejes en halv omgang.

/klaus

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 19:08

"Klaus Jørgensen" <kj@dont.spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den ende af kablet med snoede ledninger skal sidde i floppydrevet. Hvis
> floppylampen lyser permanent, skal det drejes en halv omgang.

Jamen, vi er da helt enige og sådan har det altid været ifølge IBM's gamle
standard. Problemet er at du læser ikke hvad jeg skriver: Hvis der kun er 1
floppydrev på fladkablet, så er det fuldstændig ligegyldig hvilken ende af
kablet de snoede ledere er i. Hvis du ikke tror på mig, så prøv selv.
mvh
Hans