domænesøg
Fra : john

Dato : 24-01-02 19:41

Hej
Nogen der ved om der findes et færdigt script til søgning på dk domæner evt
også com osv.

John

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-01-02 19:48

In article <3c505534$0$14003$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, john wrote:
> Hej
> Nogen der ved om der findes et færdigt script til søgning på dk domæner evt
> også com osv.

Hvad mener du helt præcist?
Om de er købt?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : john

Dato : 24-01-02 20:02

"Jesper Krogh" skrev ..bla
> Hvad mener du helt præcist?
> Om de er købt?

Ja om de er ledige altså en form for domænetester
Som findes hos de fleste udbydere.

Har tidligere haft en i CGI der blot ikke virker mere

John

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-01-02 01:34

"john" <johns@paradis.dk> writes:

> Hej
> Nogen der ved om der findes et færdigt script til søgning på dk domæner evt
> også com osv.

DK Hostmaster har fornyligt nedlagt deres whois server og gået over til et
www-only system. Derfor bliver du nødt til at parse den HTML-side du får når
du checker whois via deres website.

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : john

Dato : 25-01-02 09:48

"Christian Joergensen" skrev .
> [...]
> www-only system. Derfor bliver du nødt til at parse den HTML-side du får

Er en novice på området. Kan du give en nærmere forklaring. Er det noget der
umiddelbart kan laves rimeligt nemt. ?

John

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 25-01-02 17:31

> Er en novice på området. Kan du give en nærmere forklaring. Er det
> noget der umiddelbart kan laves rimeligt nemt. ?

Nej.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-01-02 18:41

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
> Nej.

Jo, det er da ret nemt.
file(), join(), strstr().

Altså:
1) Hent filen til et array
2) lav dette array om til en streng
3) se efter en bestemt sætning, som kun findes, i ét af tilfællene.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-01-02 18:59

Funktionerne kan slås op i manualen på: <http://dk.php.net/manual/>

--
Christian Jørgensen / He who can does. He who can't teaches. He who
http://www.razor.dk / can't teach builds learning systems.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 25-01-02 20:14

> [...]
> 1) Hent filen til et array
> 2) lav dette array om til en streng
> 3) se efter en bestemt sætning, som kun findes, i ét af tilfællene.

Ja, det kan selvfølgelig laves på den måde, men det er *grimt*. Du kan
ikke sikre dig at dk-hostmaster ikke ændrer HTML'en, og hvad sker der
hvis der sker en uventet fejl på deres server. Det er ikke længe siden
de ændrede deres layout, og før det, var det heller ikke længe siden.

Desuden blev der spurgt om det er nemt at parse HTML v.h.a. PHP, og der
må svaret være et stort, fedt nej.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-01-02 21:21

> Ja, det kan selvfølgelig laves på den måde, men det er *grimt*.

Jaja, det er der så meget der er. Jeg ville da selv gøre det på en anden
måde, hvis det kunne give problemer.
Men hvis man ikke selv kan se, at det er grimt, så er det fint nok.

> Du kan
> ikke sikre dig at dk-hostmaster ikke ændrer HTML'en,

Næh, det kan man ikke. Men det behøver ikke være det store problem. Jeg kan
ikke mindes, at de har ændret formuleringen på den side. Gør de det, så får
man nok forkerte resultater.

> og hvad sker der
> hvis der sker en uventet fejl på deres server.

Ja så smitter det af. :)
Hvis det var væsentligt, så ville han nok ikke lave det selv.

> Det er ikke længe siden
> de ændrede deres layout, og før det, var det heller ikke længe siden.

Min egen omgang file/join/strstr har nu overlevet hver gang, siden de
lukkede for whois.

> Desuden blev der spurgt om det er nemt at parse HTML v.h.a. PHP, og der
> må svaret være et stort, fedt nej.

Det kan nu diskuteres. Det er ikke nemt at gøre det professionelt, hvis man
er amatør.
Er man professionel vil man næsten altid kunne undgå det. DK-whois er vist
den eneste undtagelse jeg kender. (Og det er så fordi andre ikke er
professionelle, men det er jo bare min mening.)

Hvis du ringer til mig på mit firmanummer, og spørger om det er smart, så
vil jeg sige nej. Men spørger du mig her (uden at sige, at det skal bruges
til noget professionelt), så synes jeg det er vældigt smart.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 25-01-02 22:07

http://www.tobez.org/download/scripts/dkwhois

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 26-01-02 17:20

> http://www.tobez.org/download/scripts/dkwhois

Og hvordan ser "parse($html);" funktionen så ud?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-01-02 17:29

> Og hvordan ser "parse($html);" funktionen så ud?

Du kan hente den på CPAN:

<http://search.cpan.org/search?module=HTML::TableExtract>

--
Christian Jørgensen / It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk /

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 26-01-02 23:12

> <http://search.cpan.org/search?module=HTML::TableExtract>

YO! Jeg håber ikke at nogen vil påstå at det er let at lave for en
novice i PHP

Fra : John

Dato : 26-01-02 10:43

Takker for svarene.