Bedste 80 Gb HD
Fra : Thomas Bowers

Dato : 24-01-02 18:51

Hej NG

Kort og kontant, hvilken er bedst :

HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100

HD 80.0 WESTERN DIGITAL 7200RPM ATA/100

HD 80.0 MAXTOR 7200RPM ATA/133 D740X

IBM er udelukket

Hilsen Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 24-01-02 19:40

Thomas Bowers wrote:

> Hej NG
>
> Kort og kontant, hvilken er bedst :
>
> HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100

> [...]

Kender ikke lige specifikt 80gb diskene, men fra tidligere erfaringer,
så ville min prioriteter være følgende: Seagate, Maxtor og Western
Digital.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 24-01-02 20:28

In article <a2phi1$nuq$1@news.net.uni-c.dk>, Bowers@ostervold.dk says...
> Hej NG
>
> Kort og kontant, hvilken er bedst :
>
> HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100

> [...]

Jeg ville selv vælge en Seagate fremfor de andre. Det gør jeg udelukkende
p.g.a. det faktum at den støjer mindre. Ydelsen skulle være OK, men støjen er
en prioritet for mig.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 00:10

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> skrev i en meddelelse
> Kort og kontant, hvilken er bedst :
> HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100
> HD 80.0 WESTERN DIGITAL 7200RPM ATA/100
> HD 80.0 MAXTOR 7200RPM ATA/133 D740X
> IBM er udelukket

Helt uenig. Min prioritering ville være:

HD 80.0 IBM Deskstar 120GXP ATA/100
HD 80.0 IBM Deskstar 120GXP ATA/100
HD 80.0 IBM Deskstar 120GXP ATA/100

De andre vil jeg hverken eje eller have inden for mine døre, Maxtor måske,
men under ingen omstændigheder Seagate og da slet ikke Western Digital.

mvh
Hans

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-01-02 00:41

"Hans" <fast@2night.dk> skrev:

> [...]
> men under ingen omstændigheder Seagate og da slet ikke Western Digital.

Fedt indlæg... *NOT*

Hvorfor så det?
Seriøs forklaring udbedes!

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 01:11

> Fedt indlæg... *NOT*
> Hvorfor så det?
> Seriøs forklaring udbedes!

Ganske enkelt fordi jeg igennem tiderne har haft mange tilfælde af havari og
dårlig ydelse på maskiner hvor netop Seagate og WD diske var involveret, men
nok mest fordi jeg ved hvordan den nye GXP120 serie kører, men lige i
øjeblikket er jeg bange for at jeg skriver "for døve øjne", når IBM nævnes.

Jeg er udmærket klar over at IBM's GXP75 serie ikke var helt smart, og i
visse tilfælde også GXP22 alt efter hvor de var produceret, men det er det
rene vand i forhold til andres problemer med flere serier af diske, hvor
brugerne aldrig fik information om mangler og fejl på produktet.

Men under alle omstændigheder reagerer jeg prompte når jeg ser en sætning
som "IBM er udelukket", smiley eller ej, så derfor kom mit "let"
provokatoriske indlæg i konferencen omkring harddiskvalg, men min
prioritering ændrer jeg ikke ved.

mvh
Hans

Fra : Hansen

Dato : 25-01-02 00:43

> [...]
Maxtor måske,
> men under ingen omstændigheder Seagate og da slet ikke Western

Jeg har for nylig købt en Western Digital 1000BB 100GB, og er
MEGET
tilfreds med den. Den er hurtigere end min IBM 60GXP 40GB og
kører
upåklageligt. At du ikke under nogen omstændigheder vil have den
inden
for dine døre, fatter jeg ikke... WDC er en fremragende HDD.

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Renegade

Dato : 25-01-02 02:22

"Hansen" <sh.dkNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inden
> for dine døre, fatter jeg ikke... WDC er en fremragende HDD.

Vil så til forsvar for Hans da nævne at jeg ALDRIG har haft vrøvl med
er mine IBM diske. WD diske har jeg fået brændt af for et godt ord mere end
en gang
(bitter oplevelse). Jeg har dog også et par Seagate som kører ganske smukt
;)
Men IBM ville være mit førstevalg her også. Jeg ville dog umiddelbart
se om jeg ikke kunne finde nogle reviews omkring den her størrelse harddiske
et
eller andet sted på nettet ;)

Renegade

Fra : Hansen

Dato : 25-01-02 08:01

> [...]
umiddelbart
> se om jeg ikke kunne finde nogle reviews omkring den her

Jeg har heller aldrig haft problmer med IBM. Jeg har trods alt
haft 4 stk. gennem tiden,
alle forskellige modeller. Jeg mener bare, at WDC ikke, bør
afskrives så kraftigt,
som Hans gør udtryk for. At han, og dig, har haft uheld
med WDC diske engang, betyder ikke, at de stadig er dårlige. Alle
udvikler sig,
heldigvis. Man skal ikke være for ensporet, når man vælger
hardware, men
undersøge markedet og læse reviews, før man køber.

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 10:27

> Man skal ikke være for ensporet, når man vælger
> hardware, men
> undersøge markedet og læse reviews, før man køber.

Det er helt rigtigt, men har man haft et tilstrækkeligt stort grundlag for
at kunne vurdere, at en investering i et bestemt mærke ikke er rentabelt, så
er beslutningen taget. Jeg kan ikke forsvare eventuelle forsøg på andres
vegne, og har heller ikke tid til at bokse med uforudsete problemer, så
derfor har jeg valgt at spille på de sikre heste, der indtil videre aldrig
har skuffet mig.
mvh
Hans

Fra : Hansen

Dato : 25-01-02 10:37

"Hans" <fast@2night.dk> wrote in message
> [...]
problemer, så
> derfor har jeg valgt at spille på de sikre heste, der indtil

Så længe de sikre heste opfylder ens behov, og svarer til ens
forventninger,
kan jeg godt forstå, at man holder fast i mærket.

Men forandring fryder som bekendt...

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-01-02 07:56

"Renegade" <nd@crack.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ;) Men IBM ville være mit førstevalg her også. Jeg ville dog umiddelbart
> se om jeg ikke kunne finde nogle reviews omkring den her størrelse

Jeg har 2stk 22GXP'er og to 75GXP'er.....Ingen problemer med dem(de har kørt
henholdsvis 4,3,1,1 år og stadig ingen problemer). Jeg har haft et par
seagate og de bugner med bad sektors som ikke kan fikses....WD har jeg
aldrig haft...

MVH
Thomas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-01-02 13:03

On Fri, 25 Jan 2002 02:22:20 +0100, "Renegade" <nd@crack.dk> wrote:

> [...]
>se om jeg ikke kunne finde nogle reviews omkring den her størrelse harddiske

Jeg har selv haft Western Digital, Maxtor, Seagate og IBM harddiske.
Den eneste jeg har oplevet er "gået død" var min IBM harddisk.
Jeg fik den så byttet til en der var hurtigere og større end den der
døde og den nye jører upåklageligt.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-01-02 11:28

> HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100
> HD 80.0 WESTERN DIGITAL 7200RPM ATA/100
> HD 80.0 MAXTOR 7200RPM ATA/133 D740X
> IBM er udelukket

Seagaten er nok den mest lydløse.

ITbutikkens fejlprocenter ....

IBM, Deskstar 120GXP, 80GB, IDE100 - Ukendt enten lav eller kun få solgte
enheder
Maxtor D740X 80.0GB, IDE133 - Reparations frekvens på 1,67%
Barracuda IV 80GB, IDE100 - reparations frekvens på 4,86%
Western digital HD Caviar/80GB UIDE100 7200rpm - Ukendt enten lav eller kun
få solgte enheder

Men efter ovenstående er seagaten ikke nødvendigvis den bedste disk ...

/A

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-01-02 12:49

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a2rbt5$9ad$1@sunsite.dk...

> [...]
kun
> få solgte enheder
>
> Men efter ovenstående er seagaten ikke nødvendigvis den bedste disk ...

Interessant statistik. Jeg synes godt nok det lyder faretruende med næsten
1/20 chance fejl på Barracuda'en.
Har du mulighed for at få data for antallet af solgte enheder på WD'en ?

Jeg har selv haft problemer med en IBM 75gxp'er, og når man ikke er typen
der tager backup, så er det meget væsentligt at den er holdbar. => IBM får
sig lige en pause hos mig

Udfra denne test http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/09/06/7454953
er WD'en en vinder.
Problemet er bare at den intet siger om holdbarheden (temp. på WD'en er dog
lidt lavere)

Hilsen Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-01-02 16:13

> Har du mulighed for at få data for antallet af solgte enheder på WD'en ?

De kan du også selv - bare gå ind på www.itbutikken.dk og vælg det ønskede
produkt. Så skriver de hvis fejlprocenten (hvis den er høj) ...

> Problemet er bare at den intet siger om holdbarheden (temp. på WD'en er
dog
> lidt lavere)

Jeg "tror" at mange harddisk problemer skyldes varme. Derfor har jeg
monteret blæsere på mine 2 quanum diske s¨jeg kan holde temperaturen nede på
ca 35 grader. Uden blev de ca. 45 (temp. mål på oversiden så printene har
været endnu varmere)

/Anders

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-01-02 18:57

"Anders Majland " <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev:

> Jeg "tror" at mange harddisk problemer skyldes varme.

Det troede jeg også, men mine 75GXP'er stod alligevel af
efter 9 måneders moderat drift.
De blev ellers aldrig over 33 grader (c).

Jeg tror nærmere det som ødelægger nudagens harddiske,
det er temperatur svingninger. Det vil sige at de nok havde
bedst af at køre 20/7 - 365.
Og eller pg.a. ringe PSU'er, som ikke levere ren og stabil
strøm til diskene.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-01-02 13:36

On Fri, 25 Jan 2002 18:56:57 +0100,
Rasmus A. Nielsen <spectrus@spectrus.dk> wrote:

> [...]
> bedst af at køre 20/7 - 365.
> Og eller pg.a. ringe PSU'er, som ikke levere ren og stabil

2 døde 75GXP. Begge indenfor 1 måned. Kørte 24/7. Skiftede
til 60GXP. Ingen problemer. Så de store 75GXP havde problemer.
Har en 20GB 75GXP hjemme der også kører uden problemer, og har
været et utal af andre IBM diske igennem uden problemer.

Fra : Sven

Dato : 26-01-02 01:44

> HD 80.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100
>
> HD 80.0 WESTERN DIGITAL 7200RPM ATA/100
>
> HD 80.0 MAXTOR 7200RPM ATA/133 D740X
>
> IBM er udelukket

IBM udelukket! Det forstår jeg godt. Har selv "mistet" 2 stk GPX75, to
kollega'er har uafhængig af hinanden "mistet" hver en GPX60 (40gb + 60Gb).
IBM's garanti er intet værd. Da den ene GPX75 var 3 DAGE gammel fik den sine
første 2 bad sectors, men den kunne ikke byttes på garanti'en, så ud med
IBM.

Maxtoren larmer for meget efter min mening, så Seagate eller WD.

Men ellers, som en anden skriver, læs, lær og forstå alt hvad du kan. Se
f.eks på
http://www.storagereview.com/

Der er masser af test af div harddiske, både de kendte og de knap så kendte.

Sven

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 15:48

Sat, 26 Jan 2002 01:44:19 +0100, skrev "Sven"
<sven@nospam_stofanet.dk> noget i retning af:

>IBM udelukket! Det forstår jeg godt. Har selv "mistet" 2 stk GPX75...
....Cut
Min IBM 75GXP 75 GB kører nu fint paa 7. maaned, der har vaeret et par
sektorfejl, men dem klarede Scandisk.
Saa jeg overvejer at koebe en ekstra IBM 120GXP 120 GB, men
120GXP-serien skulle vist ogsaa vaere endnu bedre end 75GXP.
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !

Fra : Henrik Dissing

Dato : 18-03-02 18:13

On Mon, 18 Mar 2002 15:47:34 +0100, Thomas Jensen wrote:

> [...]
>...Cut
>Min IBM 75GXP 75 GB kører nu fint paa 7. maaned, der har vaeret et par

Ikke for at gøre dig nervøs, men mine to stod af efter henholdsvis 9 og 12
måneder.

>Saa jeg overvejer at koebe en ekstra IBM 120GXP 120 GB, men
>120GXP-serien skulle vist ogsaa vaere endnu bedre end 75GXP.

Hmm, så er det nok derfor IBM anbefaler at man højst har dem kørende 333
timer om måneden:

http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/ds120gxp.htm
(klik på "Data sheet and specifications")

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-03-02 11:28

Mon, 18 Mar 2002 18:12:53 +0100, skrev Henrik Dissing
<hendis@tdcadsl.dk> noget i retning af:

>Ikke for at gøre dig nervøs, men mine to stod af efter henholdsvis 9 og 12
>måneder.
Jeg laver loebende back-up af de vigtigste ting, men tak for
advarslen.

>Hmm, så er det nok derfor IBM anbefaler at man højst har dem kørende 333
>timer om måneden:
Ork, det goer min heller ikke...et slag paa tasken siger ca. 100
timer/md.