Q ang. overspilning af video til DVD
Fra : Faurhøj

Dato : 24-01-02 17:35

Hej !

Jeg har en HP DVD brænder installeret i min computer.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre om hvad eller hvilket PC/VIDEO kort man
skal vælge at installere for at indspille video film i pc'eren og derefter
overspille til DVD ??

Hvad har i af erfaringer mht. brændbare DVD medier ? Hvad skal man vælge ?
Hvad er prisen ?

Mvh.

Henrik

Fra : Leony

Dato : 25-01-02 06:52

"Faurhøj" <hefa@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> skal vælge at installere for at indspille video film i pc'eren og derefter

Et med en video-in indgang.
Søg efter reviews for at finde anmeldelser af de forskellige kort.

> Hvad har i af erfaringer mht. brændbare DVD medier ? Hvad skal man vælge ?
> Hvad er prisen ?

Jeg har ingen erfaring med dvd-medier, men ved at de koster 139,-
Dette er dog den sidste pris jeg så, så det kan være de er faldet lidt.

Leony

Fra : Svend Elvers

Dato : 25-01-02 16:30

Der er en videokort oversigt på www.videorediger.dk.. den viser kortenes
egenskaber og ca. pris
mvh
Svend

Fra : Mette Wendorff & Fin~

Dato : 26-01-02 01:33

Kik evt på www.vcdhelp.com , der er links til andre brugeres erfaringer med
de forskellige kort samt links til flere freewareprogrammer, der er skabt
til at grabbe video med. Der finder du også svar på mange af de problemer,
du garanteret kommer til at møde under overspilning af video til PC/DVD/CD.
Du kan også kigge på www6.tomshardware.com , hvor du kan finde mere seriøse
tests af næsten al hardware ( altså også TV-kort og skærmkort med video-ind.
Du skriver, at du vil overføre dine videoer til DVD. Det er sgu' da alt for
dyrt. Hvis din brænder kan brænde CD'er, så lav dine videoer til video-cd'er
( VCD eller SVCD ) som kan afspilles på de fleste DVDafspillere(se
www.vdchelp.com ), eller hvis du har en TV-out på dit skærmkort, så grab
videoerne til DivX:) (mpeg4), og afspil dem på computeren. Jeg har selv et
AverTV kort (ca. 650kr) med composite video ind ( og SVHS), grabber
videobånd til DivX:) i opløsning 352x576 (vistnok det samme som VHS), og kan
så ha en normal film i en tålelig kvalitet, på een cd. Hvis du vælger at
bruge 2cd'er, får du en kvalitet, der ligger meget tæt på DVD. Sørg for, at
kort du køber, ar understøttet af det styresystem du bruger, f.eks. har jeg
ingen problemer med mit kort under Win98se, men under WinXP er det et
mareridt (andre drivere, der trænger til færdigudvikling)