Hjælp....
Fra : Dopedog KDC

Dato : 24-01-02 12:57

Hej med jer

Jeg har ADSL og min mor kunne godt tænke sig at komme på nettet, og jeg har
et ekstra netkort til at sætte i min maskine, så jeg vil prøve at se om jeg
kan finde ud af at få hende på nettet

Ok... for det første, ADSL kører selvfølgelig til det ene netkort... det
ANDET netkort skal jo så bruges til at koble computerne sammen (ved godt min
skal være tændt hele tiden - det er ligemeget for det er den altid
alligevel) Er der nogen specielle programmer eller noget jeg skal køre...?
Hvordan sætter man det op inde på min mors maskine?? Jeg har Win XP og hun
har Millenium

På forhånd, mange tak!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
wanna be somebodies,

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-02 13:09

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> crashed Echelon writing
> Jeg har ADSL og min mor kunne godt tænke sig at komme på nettet, og jeg
> har et ekstra netkort til at sætte i min maskine, så jeg vil prøve at
> se om jeg kan finde ud af at få hende på nettet

Først af alt hvilken ADSL har du? Der er flere forskellige produkter.

> [...]
> altid alligevel) Er der nogen specielle programmer eller noget jeg skal
> køre...? Hvordan sætter man det op inde på min mors maskine?? Jeg har

Afhænger om du har router. BredBånd ADSL uden router, gammel ATM løsning.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 25-01-02 04:45

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> "Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> crashed Echelon writing
>
> Først af alt hvilken ADSL har du? Der er flere forskellige produkter.

TDC Netexpress 512 / 128

> Afhænger om du har router. BredBånd ADSL uden router, gammel ATM løsning.

Jeg HAR en router MEN jeg ville helst ha' at det gik igennem netkortetne, da
jeg ikke har nogen HUB eller Switch og da min PC'er alligevel altid står
tændt

-Ronnie

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-02 09:00

> Jeg HAR en router MEN jeg ville helst ha' at det gik igennem
> netkortetne, da jeg ikke har nogen HUB eller Switch og da min PC'er
> alligevel altid står tændt

Hmmm ved ikke helt om det kan lade sig gøre (pratisk erfaring), men du burde
egentlig bare kunne bruge ethvert Internet delingsprogram (ICS, NAT32,
SyGate, WinProxy, WinGate etc.)

Men min pratisk erfaring fra Pro@ccess, hvor man også ville have det igennem
en computer, direkte fra routeren, så fik vi det aldrig til at virke.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 25-01-02 13:31

> [...]
igennem
> en computer, direkte fra routeren, så fik vi det aldrig til at virke.

Det skal heller ikke gå gennem routeren.. kun mellem Computerne

-Ronnie

You, try to take to best of me, GO AWAY!