Mindre upload med Speedstream 2601
Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 24-01-02 10:45

Jeg har tilsyneladede gjort noget dumt da jeg for nylig konverterede fra
ATM-kort til Speedstream 2601 router.

Efter konverteringen har jeg tabt mindst 5 kb/s på min upload, og det er
trods alt min upload jeg normalt har mest belastet.

Jeg har TDC Netexpress 1024/256, og det skal bemærkes at jeg belaster min
linje meget hårdt, bl.a. kører jeg eDonkey og FTP trafik.

Jeg har ringet flere gange til TDC support, men ingen kunne svare på mit
problem. Problemet er, at hvis denne baby-router ikke kan håndtere større
trafikmængder, er der jo ingen idé i at opgradere min linje.

På forhånd tak.
Mvh Benny Holdgaard Jensen

Fra : Klitgaard

Dato : 24-01-02 12:01

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har TDC Netexpress 1024/256, og det skal bemærkes at jeg belaster min
> linje meget hårdt, bl.a. kører jeg eDonkey og FTP trafik.

Ved download og upload samtidig kan man jo ikke få fuld hastighed begge
veje...

--
....Klitgaard

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 24-01-02 12:12

> Ved download og upload samtidig kan man jo ikke få fuld hastighed begge
> veje...
>
> --
> ...Klitgaard

Jeg ved godt at TDCs ADSL ikke understøtter fuld duplex samt at ACK tærer
lidt - men jeg er lige konverteret fra ATM til router, men nøjagtig samme
ADSL forbindelse, og fra den ene dag til den anden er min upload faldet.

Ex: Ved ATM havde jeg ved fuld upload stadig mulighed for at downloade >40
kb/s, skal jeg have samme download på min routerbaseret løsning, kan jeg kun
belaste min upload på omkring 20 kb/s.

Mvh Benny Holdgaard Jensen

Fra : Klitgaard

Dato : 24-01-02 12:23

> [...]
>40
> kb/s, skal jeg have samme download på min routerbaseret løsning, kan jeg

Okay, har du opdateret firmwaren på routeren?

--
....Klitgaard

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 24-01-02 12:27

> Okay, har du opdateret firmwaren på routeren?
>
> --
> ...Klitgaard

Nej, det har jeg ikke, selv om det var det som supporterne anbefalede mig -
men det lød mere som om det var et standardsvar. Men det er da noget jeg vil
prøve...

Jeg har nu nærmere en mistanke at ATM protokollen er bedre til kraftig
duplex eller at routeren ikke kan følge med.

Fra : Klitgaard

Dato : 24-01-02 12:32

> [...]
mig -
> men det lød mere som om det var et standardsvar. Men det er da noget jeg

Dit problem har flere i gruppen haft. Og det har ofte løst sig ved at
foretage firmware-opgraderingen...

--
....Klitgaard

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 24-01-02 12:36

> Dit problem har flere i gruppen haft. Og det har ofte løst sig ved at
> foretage firmware-opgraderingen...
>
> --
> ...Klitgaard

Tak for svaret indtil videre, jeg vil prøve i aften når jeg kommer hjem.
Mvh Benny Holdgaard Jensen

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 24-01-02 13:51

> Dit problem har flere i gruppen haft. Og det har ofte løst sig ved at
> foretage firmware-opgraderingen...
>
> --
> ...Klitgaard

Har lige checket, og jeg har allerede den seneste Firmware opdatering,
nemlig 7.0 release 28. Jeg ringer til Netexpress Support, kan de ikke give
mig et fornuftigt svar, må jeg tilbage-konvertere.

Mvh Benny Holdgaard Jensen

Fra : S. Andersen

Dato : 24-01-02 17:42

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@hotmail.com> wrote in message

> Har lige checket, og jeg har allerede den seneste Firmware opdatering,
> nemlig 7.0 release 28. Jeg ringer til Netexpress Support, kan de ikke give
> mig et fornuftigt svar, må jeg tilbage-konvertere.

Det får du ikke lov til mester !

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 25-01-02 00:20

Hvis det ikke virker (Gjorde det ved mig), så pil ved opsætningen af dit
netkort og sæt det til 10 mbit full duplex, det virkede også ved mig.

--
mvh.
Rasmus

ps. remove THIS in my email

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-02 22:44

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt at TDCs ADSL ikke understøtter fuld duplex

Gør den ikke?

> [...]
>40
> kb/s, skal jeg have samme download på min routerbaseret løsning, kan

Ved ATM-løsningen har dit OS også direkte indflydelse på rækkefølgen af
pakker. Ved routerløsningen pumper OS'et jo blot pakker ud i 10/100 Mbit
og routeren skal prioritere

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 12:09

Thu, 24 Jan 2002 10:45:22 +0100, skrev "Benny Holdgaard Jensen"
<blackben666@hotmail.com>:

>Jeg har tilsyneladede gjort noget dumt da jeg for nylig konverterede fra
>ATM-kort til Speedstream 2601 router.

news:tele.internet.adsl eller news:dk.edb.netvaerk er grupperne
til dine spørgsmål.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Gregers Petersen

Dato : 24-01-02 18:43

> [...]
det er
> trods alt min upload jeg normalt har mest belastet.

Hmm, måske fordi der er et større overhead på nu i forhold til da du
havde ATM.

> Jeg har TDC Netexpress 1024/256, og det skal bemærkes at jeg
belaster min
> linje meget hårdt, bl.a. kører jeg eDonkey og FTP trafik.

Som før sagt, hvis du upper/downloader med fuldkraft, vil der kunne
mærkes en sænkning af den modsatte "streams" hastighed.

> [...]
større
> trafikmængder, er der jo ingen idé i at opgradere min linje.

Tag du den med ro, den kan formodentligt godt klare det.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk