Boomtown ADSL - hvilken ping er at forvent~
Fra : TBC

Dato : 24-01-02 02:45

Hej, jeg har personligt gode erfaringer med en 512/512 DSL forbindelse og
ping i Online spil. Jeg har med min egen forbindelse fundet at det havde
stor betydning for min ping hvilken hardware fra udbyderen der var på
forbindelsen. Således er min ping (i CounterStrike) nu normalt nede på alt
mellem 7-25 ms med Modemløsningen fra Tiscali, imod ca 34-58 ms da jeg havde
samme forbindelse med router (Cisco 677).

Eftersom min lillebror nu ENDELIG har fået mulighed for at bestille ADSL
(hos TDC) hvor han bor, skal han naturligvis have det, og har derfor bestilt
TDC's mest lovende konkurenncedygtige produkt til private: Boomtown ADSL
(512/512).

Vi er naturligvis derfor først og fremmest meget nysgerrige ifht at høre
hvilke erfaringer folk har med BoomTown ADSL, og hvilken ping man kan
forvente med den konfiguration (CounterStrike)

ps:
Hvorfor markedsfører TDC egentligt ikke BoomTown ADSL særligt meget ? ..Jeg
har f.eks aldrig set andet end ydmyge bannere på internettet, og det er alt
andet lige TDC's stærkeste produkt ifht både de øvrige DSL udbydere og TDC
egne ADSL konfigurationer. - Det er faktisk den ENESTE konfiguration hvor
TDC er billigst DSL på markedet, men afligevel er det meget småt med
markedsføringen. ....Nogle forklaringer på det ?

TBC

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 24-01-02 04:36

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
havde
> samme forbindelse med router (Cisco 677).
[snip]

Min søn spiller også meget Counterstrike spillet. Jeg har da også tit prøvet
og synes da meget godt om det.
Kan man overhovedet mærke forskel på 20 i ping eller 35 ping ??

Vh.
CCJ

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-02 14:07

"Carsten C. Jensen" <CCJ-dk@mail.dk> crashed Echelon writing

> Min søn spiller også meget Counterstrike spillet. Jeg har da også tit
> prøvet og synes da meget godt om det.
> Kan man overhovedet mærke forskel på 20 i ping eller 35 ping ??

Man kan måske ikke mærke det sådan lige, men forskellen kan være der.

Jeg spillede way back Acion Quake med en af mine venner på nettet. Alt var
fint, jeg havde ADSL og hostede, han var på det tidspunkt stadig tvunget
til et 56K modem.

Ping tiden var for ham mellem 80-100ms. Tja det var da nogle tal, som blev
til arrigskab for hans vedkommende. Jeg gav simpelthen så mange tæsk til
ham, for hver gang han trykkede på aftrækkeren, så gik der længere tid før
jeg blev ramt, end når jeg fyrede den af.

Tja, man kan dømme sløvhed på fingeren, men der er jo tale om at fra han
trykker går der 100ms før mit spil får svar om det, end når jeg trykker.
Min pingtid lå på 45ms.

Dermed er der en forskel på 20ms og 35ms, den er faktisk så stor som 15ms.
Men spørgsmålet er så om spillet, og spillerne er gearet til at en forskel
i delayet på 15ms betyder flere frags til de heldige.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-01-02 15:41

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Dermed er der en forskel på 20ms og 35ms, den er faktisk så stor som 15ms.
> Men spørgsmålet er så om spillet, og spillerne er gearet til at en forskel
> i delayet på 15ms betyder flere frags til de heldige.

Der er lige en detalje I mangler.

Serverens tickrate er typisk 20, dvs den 'behandler' spilleren 20 gange pr
sek...altså går der 50ms mellem 'behandlingerne'.

Man kan selvfølgelig hæve tickrate'n, men det vil så gøre det urimeligt
unfair for spillere med ikke-perfekt ping.
Så man prøver at finde en gylden middelvej, så ping er ok, og 'playability'
er brugbar for så mange som muligt.

På et LAN vil man typisk hæve tickrate til 35-50, da man har en helt anden
situiation her.

--
Mvh HAA.

Fra : Thomas Olesen

Dato : 24-01-02 07:16

On 24 jan 2002 TBC wrote:

> Vi er naturligvis derfor først og fremmest meget nysgerrige ifht at
> høre hvilke erfaringer folk har med BoomTown ADSL, og hvilken ping man
> kan forvente med den konfiguration (CounterStrike)

Min latency ligger som regel under 30 - Og jeg har aldrig oplevet lag på
CS. Og så har det heller aldrig været nede. Skal hertil sige, at jeg bor
800 m fra server samt central.

> ps:
> Hvorfor markedsfører TDC egentligt ikke BoomTown ADSL særligt meget ?

Godt spørgsmål.

--
Thomas Olesen

Fra : Søren R

Dato : 24-01-02 08:57

> [...]

> TDC er billigst DSL på markedet, men afligevel er det meget småt med
> markedsføringen. ....Nogle forklaringer på det ?

Jeg har for nylig fået Boomtown efter at have haft Kabel via dk-tv
(uuuuhhhh)

Jeg pinger omkring 24-25 på boomtown servere, og omkring 40 til de fleste
tyske servere. Ping er meget stabil, i modsætning til min tidligere
forbindelse.

Hvis du kan give mig en liste over de servere som er vigtige for dig, kan
jeg jo prøve at pinge dem for dig.

Fra : TBC

Dato : 25-01-02 03:33

"Søren R" <kongen19upyours@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....Først mange tak for alle jeres svar

> Jeg pinger omkring 24-25 på boomtown servere, og omkring 40 til de fleste
> tyske servere. Ping er meget stabil, i modsætning til min tidligere
> forbindelse.

Det lyder jo lovende nok. Det passer ihvertfald meget godt med hvad jeg
oplever derhjemme med min egen 512/512 såfremt det ellers er Boomtowns
servere vi taler om. Dér når pingen af en eller anden grund meget sjældent
under 20 ms, som den som reglen gør på nogle af de andre servere.

> Hvis du kan give mig en liste over de servere som er vigtige for dig, kan
> jeg jo prøve at pinge dem for dig.

Særligt Tiscali's, CyberCity's og Nethouse2000's servere er dem hvorpå jeg
hjemmefra opnår den bedste ping

_______________

Gamespy.txt :

14|HalfLife|213.237.180.222|27015|1|0
14|HalfLife|213.237.180.221|27015|1|0
14|HalfLife|193.163.220.130|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.130|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.130|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.130|27304|1|0
14|HalfLife|193.163.220.131|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.131|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.131|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.133|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.133|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.134|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.134|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.135|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.135|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.135|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.135|27304|1|0
14|HalfLife|193.163.220.136|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.136|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.136|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.136|27304|1|0
14|HalfLife|193.163.220.139|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.139|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.139|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.139|27304|1|0
14|HalfLife|193.163.220.141|27301|1|0
14|HalfLife|193.163.220.141|27302|1|0
14|HalfLife|193.163.220.141|27303|1|0
14|HalfLife|193.163.220.141|27304|1|0
14|HalfLife|193.15.23.131|27015|1|0
14|HalfLife|212.54.64.178|27045|1|1
14|HalfLife|212.54.64.178|27065|1|0
14|HalfLife|212.54.64.178|27085|1|1
14|HalfLife|62.79.30.98|27045|1|0
14|HalfLife|62.79.30.98|27065|1|0
14|HalfLife|62.79.30.98|27085|1|0
14|HalfLife|212.242.43.213|27015|1|0
14|HalfLife|212.242.43.215|27015|1|0
14|HalfLife|212.242.43.211|27015|1|0
14|HalfLife|212.242.43.215|27016|1|0
14|HalfLife|212.242.43.214|27015|1|0
14|HalfLife|212.242.119.179|27015|1|0
14|HalfLife|130.227.3.116|25000|1|0
14|HalfLife|216.239.231.130|27015|1|1
14|HalfLife|212.112.129.11|27021|1|0
14|HalfLife|212.112.129.11|27022|1|0
14|HalfLife|212.112.129.11|27023|1|0
14|HalfLife|212.112.129.14|27015|1|1
14|HalfLife|212.112.129.14|27016|1|1
14|HalfLife|212.130.87.151|27015|1|0
14|HalfLife|212.130.87.152|27015|1|0
14|HalfLife|212.130.87.153|27015|1|0
14|HalfLife|212.130.87.154|27015|1|0
14|HalfLife|195.184.61.46|27007|1|0
14|HalfLife|195.184.61.46|27008|1|0
14|HalfLife|212.112.129.11|27015|1|1
14|HalfLife|212.112.129.12|27015|1|1
14|HalfLife|212.112.129.12 27016|27016|1|1
14|HalfLife|212.112.129.11|27024|1|1
14|HalfLife|212.112.129.12 27016|27015|1|1
14|HalfLife|212.112.129.11|27020|1|1
14|HalfLife|213.237.25.180|27016|1|1
14|HalfLife|212.242.122.232|27015|1|1
14|HalfLife|212.130.43.13|27016|1|1