spontante genstarter
Fra : sune vuorela

Dato : 24-01-02 01:30

Min computer har det med at genstarte sådan en gang i mellem når den
har lyst. Der er ikke nogen regelmæssighed i det eller når jeg gør
noget bestemt. Bare sådan tilfældigt!

Jeg troede at der var min strømforsyning der var for lille (det kom
lige efter at jeg satte en ekstra harddisk ind) så jeg har købt en ny.
(235 w udskiftet til 400w)

Hardwarespecs:
epox 8kta2 motherboard. (onboard lyd)
Duron 900@1050
512 mb pqi ram
billigt skod grafikkort med voodoo2
netkort
tvkort (pinncle)
hp brænder 9310 (master)
acer cdrom (slave med brænder som master)
baracuda iv 60 gb harddisk master
6,4 gb harddisk (maxtor?) slave med baracuda som master

software:
winxp. Næsten altid aktive programmer:
icq, music match jukebox, downloadaccelerator, free agent,
remotekontrolprogram til tvkort

Nogen der har nogle gode råd?

crosspost: system.windows og edb.hardware
fut ikke sat! send kun til den gruppe der har relevans for svaret. Jeg
ved ikke om det er software eller hardware specifikt.

--
Sune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 01:46

Thu, 24 Jan 2002 00:29:50 GMT, skrev nospam@vuorela.dk (sune
vuorela):

>Min computer har det med at genstarte sådan en gang i mellem når den
>har lyst. Der er ikke nogen regelmæssighed i det eller når jeg gør
>noget bestemt. Bare sådan tilfældigt!

XP er default sat til at genstarte ved konflikter, prøv at slå
det fra og se om du kan se noget nyttigt information på den blå
skærm, som så vil komme.

Højreklik på my computer => Properties => Advanced => Startup and
Recovery => System failure => fjern flueben ved Automaticaly
Restart.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-01-02 02:14

sune vuorela wrote:

> [...]
>
> software:
> winxp. Næsten altid aktive programmer:
> icq, music match jukebox, downloadaccelerator, free agent,

Kunne være varme eller hukommelsen....

--
Live long and prosper...

Fra : Peter Rinder

Dato : 24-01-02 09:19

> Duron 900@1050
Prøv at skrue lidt ned for den og se om det hjælper.

/Peter

Fra : Jesper Sloth

Dato : 24-01-02 09:48

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> Min computer har det med at genstarte sådan en gang i mellem når den
> har lyst. Der er ikke nogen regelmæssighed i det eller når jeg gør
> [...]

Hej

Har set det samme problem nu 3-4 gange når man kører med en oc cpu på WinXP,
så prøv at køre default lidt og se om det hjælper.

Mvh

Jesper

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 24-01-02 10:23

Nu bruger du godtnok xp som jeg ikke kender, men i 2000 under "startup and
recorvery" er der som default sat kryds i "automatic reboot" - det betyder
at hvis computeren crasher ("blå skærm") så ser man ikke nogen
fejlmeddelse - kun at den rebooter. Måske noget tilsvarende kunne være
tilfældet - slå det fra og se hvilken fejlmeddelse der kommer.

Kasper

Fra : sune vuorela

Dato : 24-01-02 16:46

On Thu, 24 Jan 2002 10:23:23 +0100, "Kasper Daniel Hansen"
<kdh@omk.dk> wrote:

> [...]
>fejlmeddelse - kun at den rebooter. Måske noget tilsvarende kunne være
>tilfældet - slå det fra og se hvilken fejlmeddelse der kommer.

fejlmeddelelse:

a problem has been detectes [bla bla bla]

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

if this is the first time [bla bla bla]

technical information:
***0x00000050 (0xFF85907F, 0x00000000, 0xFF85901F, 0x00000000)

sådan cirka - var det fejlmeddelsen lød. Kan den tydes til noget
fornuftigt?

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 24-01-02 22:05

> [...]
> ***0x00000050 (0xFF85907F, 0x00000000, 0xFF85901F, 0x00000000)
>
> sådan cirka - var det fejlmeddelsen lød. Kan den tydes til noget

Prøv at søge på fejlmeddelsen hos microsoft, nogle gane virker det.

Kasper

Fra : Arcana

Dato : 24-01-02 11:58

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message

> epox 8kta2 motherboard. (onboard lyd)

Få et SB 128-kort. Koster under 200.- Det giver en fri IRQ (og bedre
ydelse).

> 512 mb pqi ram

Vi har meget dårlige erfaringer med 512 PQI-RAM på mit arbejde. For ikke så
længe siden samlede vi 5 PC'er med netop de klodser, og de tre af dem røg
retur. Vi testede klodserne med docmemory (http://www.docmemory.com/), som
vi lod køre en 24 timers burn-in, og de dumpede med glans. Vi er i stedet
gået over til at bestykke med Apacer-klodser, som er lidt dyrere, men meget
bedre. Benyt dig af din garanti, og få byttet ram-klodsen ud, hvis der viser
sig at være fejl i.

/arcana

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-01-02 12:06

sørg for god køling på cpuen og hæv core voltage til 1,85 duronner kan
snildt klare det (med en god køler)

smid din pqi klods , de er extremt følsomme over for OC, samt flere af den
har som Arcane påpeger fejl på....det drejer sig specielt omden første
ladnig pqi 512 ram klodser der kom til lander hvor af ca 80% indeholder
fejl, men kun ca 50 % er blevet ombyttet i følge flere forhandlere...

alt efter hvordan din strømforsyning er bygget op kan det være en ide at
sørge for at hver komponent har sit eget stik eller højst deler med en
anden.

på min hjemme computer som sidder i et aopen hx08 kabinet , har jeg haft 8
diske samt 2 bærndere og 2 cdrom drev siddende i, samt A7V med en athlon
1333 OC til lige under 1500....samt 756 mb ram...den kørte fint med OC holdt
ikek med mindre låget ikek var på ellers blev cpu'en for varm.....aopen
strømforsyning er i øvrigt på 300w

nå det var alt for denne gang
Lasse

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-01-02 21:19

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> ladnig pqi 512 ram klodser der kom til lander hvor af ca 80% indeholder
> fejl, men kun ca 50 % er blevet ombyttet i følge flere forhandlere...

Hmmmm, må hellere kaste et stykke blik på mit PQI modul!

--
Live long and prosper...

Fra : sune vuorela

Dato : 03-02-02 01:50

On Thu, 24 Jan 2002 12:05:45 +0100, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>sørg for god køling på cpuen og hæv core voltage til 1,85 duronner kan
>snildt klare det (med en god køler)

Det har jeg gjort - og maskinen har kørt klippestabilt siden!

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 22:37

Arcana skrev:

> Vi har meget dårlige erfaringer med 512 PQI-RAM på mit arbejde.

Der er også flere der netop har haft problemer med PQI-ram, men
hvis du først får fat i nogen der virker, så er de nu lige så gode
som alle mulige andre typer ram IMHO. Jeg kan f.eks. fortælle, at
jeg har en bekendt som jeg anbefalede at købe Apacer i stedet for
PQI og vi måtte sende Apacer-klodsen tilbage i går fordi den var
smæk fyldt med fejl (Memtest86 og ustabil WinXP.)
Mine egne PQI-ram kører uden problemer, men jeg har dog fået byttet
to af dem fordi der var fejl på dem fra fabrikken af.

Mit råd er at man tester nyindkøbte ram med det samme når man har
fået dem monteret i maskinen og det er uanset hvilket mærke ram det
drejer sig om.

Madsen.

Fra : Arcana

Dato : 25-01-02 10:41

> Der er også flere der netop har haft problemer med PQI-ram, men
> hvis du først får fat i nogen der virker, så er de nu lige så gode

Hvis, ja. Desværre er fejlprocenten > 70% på den første batch.

> Mit råd er at man tester nyindkøbte ram med det samme når man har
> fået dem monteret i maskinen og det er uanset hvilket mærke ram det
> drejer sig om.

Det er jo altid fornuftigt.

/arcana

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 15:21

Arcana skrev:

> Hvis, ja. Desværre er fejlprocenten > 70% på den første batch.

Hvad er batch?
Den første sending der kom til landet eller hur?

Madsen.

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-01-02 10:27

> Hvad er batch?
> Den første sending der kom til landet eller hur?

Jep, kan oversættes med ladning eller produktionsserie.
Keller

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 13:55

Carsten Keller skrev:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Jep, kan oversættes med ladning eller produktionsserie.

Ok, men det kan vel heller ikke blive ved med at være første
sending og blot fordi der er en forholdsvis stor fejlprocent på den
første sending, behøver der vel nødvendigvis ikke at være det på
den næste. Der er 10 års garanti på PQI-ram, så hvis det ikke
virker så får man det vel byttet indtil det virker, som med alt
muligt andet man køber.

Madsen.

Fra : Gert Reckmann Peters~

Dato : 25-01-02 12:28

kør scan-disk programmet igennem bagefter, det har din komputer godt af!