Stambog
Fra : Kjeld Lilholm

Dato : 24-01-02 00:22

Hej alle
Er der nogen af jer der ved proceduren hvis man ønsker en stamtavle på en
ikke stambogsført hund. Hunden er en ren Rottweiler, men desværre havde
hanhunden ikke sin avlskåring på fødselstidspunktet. Hunden er i dag knap 6
år. ?
vh
lilholm

Fra : Jo-Ann

Dato : 24-01-02 07:10

Hej Kjeld

Jeg tror såmænd også det kan lade sig gøre (kender da nogle - dog af anden
race - som det er lykkedes for) Men kunne da godt tænkte mig at hører hvad
du pludselig vil bruge den til - ja hunden er jo ikke ligefrem en unghund
mere.

Min umiddelbare tanke var at du måske ville til nogle prøver eller lign. med
hunden, som man er udelukket fra udenstamtavle.

Mvh

Jo-Ann

Fra : Kjeld Lilholm

Dato : 24-01-02 19:36

Hej Jo-Ann
Jeg har et resultathæfte til Hope, og hun er en IPO1 hund allerede. Men nu
har jeg af en meget erfaren hundemand fået det råd at prøve, da han mener at
hun vil kunne gøre sig enddog meget godt til et evt. DM i IPO 2.
Derfor!
Mvh
Lilholm

Fra : Kiksekage

Dato : 24-01-02 22:11

"Kjeld Lilholm" <lilholm@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c4f460b$0$95317$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> hanhunden ikke sin avlskåring på fødselstidspunktet. Hunden er i dag knap 6

Prøv at se under Avl / Opdræt på:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Der er en side der omtaler stambogsføringsregler
og en anden der omtaler DNA-test og hvordan det
foregår i praksis. Jeg kunne forestille mig at DNA-test
er en forudsætning for en dispensation for de fastlagte stambogsføringsregler - hvis begge forældre
ellers er avlsgodkendte senere end din hund blev født.

Mh

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 25-01-02 19:37

Hej Kjeld
Prøv at kontakt DKK. og få hele fremgangs måden.
Det gjorde jeg da jeg fik min Rottweiler overflyttet fra DHL til DKK, eller
kontakt Rottweilerklubben.

Mvh
Majbritt