Soyo Dragon Plus problem!
Fra : Torben Flindt Dahl

Dato : 24-01-02 09:05

Hej

Jeg har et problem med mit Soyo bundbr{dt.

PS = 350W
uP = XP1800+
Ram = kingston DDR 512Mb (jeg har pr|vet med 3 andre m{rker = RAM'en
fejler intet)

N}r jeg lukker ned for min computer (power off) vil bundkortet ikke
starte op igen! Det eneste der sker efter en power down, er at der
kommer en lang hyle tone i speakeren (= ram failure iflg. manualen) og
s} sker der ikke yderligere.
Jeg kan s} v{re heldig at resette BIOS ops{tningen (med en jumper) ,
og s} komme i luften igen, men det er ikke altid det lykkedes (vel kun
1 ud 10 gange).

Det er ligesom om at jeg skal v{re heldig at t{nde - slukke - og t{nde
igen for poweren, for at budkortet atter kommer i luften.

Jeg har m}lt batteriet p} boardet = ca. 3 volt, det skulle v{re OK.

Boardet kan k|re i ugevis, hvis jeg bare ikke slukker for poweren
(Power Off), totalt uden problemer - lige nu benytter jeg benytter
XP's StandBy funktion, for at holde dyret i luften - Hvad kan der v{re
galt? er der nogem der har et bud?

Med Venlig Hilsen
Torben Flindt Dahl

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 24-01-02 20:34

In article <k0gv4u8dd9hrjp0d8m6qc9m1kq4qdnpevt@4ax.com>, tfd@lysabild.dk
says...
> [...]
> Jeg kan s} v{re heldig at resette BIOS ops{tningen (med en jumper) ,
> og s} komme i luften igen, men det er ikke altid det lykkedes (vel kun

Får du nok strøm til modulerne? Mit bundkort (Epox 8KHA+) sætter automatisk
mere størm på modulerne, hvis der monteres flere. Jeg kører med 2.7V lige nu
(boardet sætter dem til 2.6). Det er måske værd at prøve at lege lidt med.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-02 15:03

Hej Torben

Soyo har en indbygget beskyttelse mod at cpu køleren kører med for lave
omdrejninger.

Du skal holde <Insert> nede når du tænder, også går du ind i bios, vælger PC
health status, og disable..

Kig på side 89 i manualen..

Håber det kunne hjælpe..

Hilsen Ronnie

Fra : Torben Flindt Dahl

Dato : 31-01-02 02:18

Hej Ronnie

Mange tak for svaret!

Det er jo ret enkelt når man ved hvad der skal til!

Endnu en gang mage tak for svaret, det sparer mig for en masse bøvl

mvh Torben Flindt Dahl

Fra : Martin

Dato : 16-03-02 19:34

Hej Alle

Har også tænkt på at købe dette bundkort, men hvad med onboard lydkortet,
kan man nøjes med det og er lyden bedre end et billigt SB 16 kort.

Med venlig hilsen Martin

Fra : Coach

Dato : 17-03-02 00:53

Lyden er på højde med SoundBlaster Live, men du kan ikke justere Bas og
diskant.

Jeg kan ikke på mit Soyo Dragon+ board.
Er der andre der kan?

mvh