Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Konvertering af realkreditlån
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 23-01-02 23:39

Jeg har i midten af december foretaget en konvertering af mit realkreditlån.
Det nye lån er ikke hjemtaget på en terminsforfaldsdag, hvorfor jeg skal
betale ydelse på det nye lån i perioden midten af december - marts. Ingen
problemer heri. Men mit pengeinstitut har i forbindelse med konverteringen
hævet den fulde ydelse på det gamle lån med forfald i december. Som jeg ser
det, har jeg på den måde i en halv måned haft 2 realkreditlån kørende,
hvilket jeg umiddelbart finder forkert.

Er der nogle som kan oplyse om den ovenfor beskrevne fremgangsmåde er normal
ved konvertering, eller om jeg har grund til at fyre mit pengeinstitut.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Henrik A

Dato : 24-01-02 18:05

Har du skiftet realkreditinstitut?
For i så fald er det normalt, at man i en kort periode kører med 2
realkreditlån, da det "nye" udbetaler før indfrielsen af det gamle.
Det lyder som om, du har haft et opsagt lån, som så skulle indfries pr. 1/1.
Hvis du så er skiftet, skal det nye institut have tid til at sende
pengene... Så de har sikkert udbetalt pr d. 21/12. Så er der 10 dage, hvor
du rent faktisk betaler ydelse på begge lån. Det er helt normalt.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 24-01-02 19:10

"Henrik A" skrev:

> Har du skiftet realkreditinstitut?

Nej - begge lån er hos Totalkredit.

> Det lyder som om, du har haft et opsagt lån, som så skulle indfries pr.
1/1.

Det lyder meget rigtigt.

> Så de har sikkert udbetalt pr d. 21/12.

Ydelsen for det gamle lån er betalt den 21/12. Hjemtagelsen/udbetalingen af
det nye er sket 11/12, jf. låneinformationen fra Totalkredit.

Er det stadig helt normalt?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Henrik A

Dato : 26-01-02 11:54

> Er det stadig helt normalt?

Det lyder lidt underligt..... Men prøv at ringe til Totalkredit. Det virker
lidtunderligt at hjemtage et lån ti dage før indfrielsen på det gamle, hvis
man ikke skifter institut... Så plejer man jo bare at modregne. Men jeg er
ikke totalt inde i Totalkredits procedurer.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 26-01-02 23:38

Ok - takker.

Med venlig hilsen