Vores barn vil ikke spise !!!
Fra : Mikkel Thrane

Dato : 23-01-02 23:19

Vi har en pige på 19 måneder som er glad, livlig og generelt godt tilpas.
Hun har lige haft sin første sygdom (bare lidt forkølelse med hoste).
Men hun spiser næsten ikke noget og vejer kun 9,3 kilo. hun har kun taget
300g på siden august måned.
Hun spiser normalt rimeligt om morgenen, lidt til frokost men stort set
INTET til aften.

Er der nogen som har gode råd til hvad vi kan gøre for at få noget mad i
hende og lidt sul på hendes krop.

Mvh.

Mikkel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-01-02 23:47

"Mikkel Thrane" <mikkel@thrane.dk> wrote in message
> [...]
> INTET til aften.
>
> Er der nogen som har gode råd til hvad vi kan gøre for at få noget mad i

det er meget normalt at børn i perioder ikke spiser ret meget... og så
længe hun er glad og livlig og sjældent syg så er der ingen grund til at
blive nærvøs....
jeg har selv et "lille" barn... han har altid været lille og spinkel af
vækst.... på grænsen til mager..... og altid lagt i den lille ende af
skalaen..... da han var 4 tog jeg til lægen med ham og forsøgte at finde ud
af hvorfor han var så lille og spiste så lidt... lægen sagde " bare slap
af.... det er fuldstændig normalt"..... og forklarede at børn ofte selv
regulere deres fødeindtag med det de har behov for..... det kan være hun er
inde i en stille periode rent vækst mæssigt..... men bare vent.... lige
pludselig tager hun et ryk og så ÆDER hun jer sikkert ud af huset.....

men hvis det primære for jer er at "fede" hende op så prøv at servere nogle
lækre småting for hende når i spiser aftensmad... men tilbyd hende ALTID
aftensmaden også..... brug resten som tilbehør.... det er en dum vane at
komme ind i at servere specialretter....

husk på... måske er hun normalt spinkel af bygning.... måske er det ikke
meningen hun skal være større.... og hvis hun ellers er sund og rask og glad
og veltilpas så lad være med at bekymre jer.....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 01-03-02 20:23

I er måske for fikserede på om hun overhovedet spiser noget. Det var vi selv
med vores datter. Men vi fandt ud af at hun spiste mere og var gladere for
at spise, når far og mor bare hyggesnakkede uden at kommentere den tomme
mave og den fyldte tallerken. Det samme gjorde sig gældende med at drikke.
Det er jo ikke rart at blive overbegloet, mens man spiser og drikker. Så jeg
plejer at lade som om, jeg slet ikke ser af hun vil til at drikke. Så glider
det hele som regel ned. Vi har også tilrettelagt vores kost efter hendes
ønsker. Hun får ikke specielkost, men hun kan ikke så godt lide kartofler,
så det får vi ikke så tit. Så bortset fra at vi sjældent får kartofler og
stærkt mad, spiser hun det vi spiser.
Lad hende smage alt muligt mad. Vores datter spiser gladeligt bønner,
kikærter og oliven, så gamle damer korser sig.
Som allerede nævnt er hun bare en lille en fra naturens hånd og du skriver
jo selv at hun er en glad pige.
Måske er det bare ligesom, når man skal lære at cykle. Det går bedst, når
man ikke tænker over det eller bliver mindet om det.
God appetit

Sifs mor