mærkelig lyd fra strømforsyning
Fra : Morten Eghøj

Dato : 23-01-02 22:57

jeg har skifte min blæser i min strømforsyning med en der yderlige så mange
cfm. mit problem er at efter jeg har skift min blæser så hver gang at min
computer load kommer der en lyde fra strømforsyning. Den summer nærmeste og
den forsvinder når proggramet er åben. også selv om man henter proggramet
fra sin start line. Det er ikke min harddisk der larm. Jeg kan høre det er
fra strømforsyningen. Jeg har skillet den ad igen og kigget den efter men
der var intet. Der er strømforsyningen fra et HQ08.

hilsen Morten

amd1200
256ddr
win98se

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-02 17:29

On Wed, 23 Jan 2002 22:57:12 +0100, Morten Eghøj wrote:

> [...]
> den forsvinder når proggramet er åben. også selv om man henter proggramet

Den summen du kan høre er helt normal (dog ikke så markant på lidt
dyrere modeller) og er tydeligst når strømforsyningen bliver belastet
- derfor kan du høre den når du belaster maskinen med start af
programmer og lignende. Det er også naturligt at du lægger mere mærke
til den summen hvis du har sat en mindre larmende blæser i den. Min
PSU er af ganske god kvalitet, men den brummer også - dog så lidt, at
min harddisk overdøver den. Til sammenligning summer PSU'en i min KFC
17" monitor temmelig meget - og lydniveauet ændrer sig alt efter hvor
lyst billedet på skærmen er.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b