Liv i filter?
Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 23-01-02 22:50

Hej NG,

Jeg har et indkørt Eheim 2327 filter som jeg ønsker at bibeholde som indkørt
filter i tilfælde af at mit Eheim 2250 en dag skulle stå af.

Spørgsmålet er, hvordan holder man det indkørt uden at have fisk til at
belaste det?

Mvh Nikolaj

Fra : Tom Manczak

Dato : 23-01-02 23:12

> Spørgsmålet er, hvordan holder man det indkørt uden at have fisk til
at
> belaste det?

Det tror jeg er meget svært, medmindre du selv kan tilføre fiskenes
affaldstoffer.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 24-01-02 02:18

Hej Nikolaj
Det vil jeg mene at være risikabelt. Du aner ikke hvad det vil udvikle sig
til.
Jeg ville foretrække at gøre det godt rent, og eventuelt have
reservepakninger og lignende liggende klar.
Hvis dit 2250 så evt. står af, så må du satse på, at kunne bruge noget af
det brugte filtermateriale.
Hvis du da samtidig undlader at skifte for meget vand, så vil du næppe få
noget problem.
Hilsen
Jørgen

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 24-01-02 08:37

Hej,

Tak for jeres svar.

Hvor længe skal jeg lade 2327 køre samtidig med 2250 førend 2250 er indkørt?

Jeg satte 2250 på for ca 2 uger siden og 2327 på for ca. 1 uge siden. 2327
var på daværende tidspunkt som sagt indkørt (og er selvfølgelig det stadig
).

Mvh
Nikolaj