Installation af RAM på Intel AL-440LX bund~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-01-02 21:03

Min far har en PC med 2*32 MB PC66 RAM. Han har forsøgt at installere 2*128
MB PC133 Kingston ValueRAM, men uden succes. Så vidt jeg ved skulle der ikke
være nogle problemer i det.

Hvis jeg kigger på
ftp://download.intel.com/support/motherboards/desktop/al440lx/67702801.pdf
står der godt nok 66 MHz only, men så længe bundkortet ikke kører med mere
en 66 MHz burde det ikke give nogen problemer. Er der nogen der har et bud
på, hvad der kan være galt?

--
Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Finn

Dato : 23-01-02 21:25

Michael Nielsen <michael@mnielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yFE38.3227$Eu2.504202@news010.worldonline.dk...

Det er egentlig heller ikke hastighedsfrekvensen der er problemet. Problemet
opstår vis ramsoklerne kun supporterer 16 mbit technology.For at moderne
ramklodser kan anvendes skal ramsoklerne have support for 64mbit technology
ellers vil den kun tælle en fjerdedel af rammen.

Mvh.Finn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-01-02 22:33

"Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
technology
> ellers vil den kun tælle en fjerdedel af rammen.

Problemet er at når rammen er monteret, starter maskien slet ikke op. Når
han tænder
kommer der ikke engang signal til skærmen.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Finn

Dato : 23-01-02 23:25

Michael Nielsen <michael@mnielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%ZF38.3268$Eu2.509778@news010.worldonline.dk...

"Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message

Det kunne være defekt ram.Har i prøvet at forsøge med en ramklods af
gangen?Evt prøv at låne en ramklods af et andet fabrikat.

Mvh.Finn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-01-02 17:49

"Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message

> Det kunne være defekt ram.Har i prøvet at forsøge med en ramklods af
> gangen?Evt prøv at låne en ramklods af et andet fabrikat.

Vi har prøvet med et enkelt modul af gangen. Det virker heller ikke. Jeg har
fundet ud af at RAM'men er 64 MBit * 8 og bundkortet understøtter kun 16
MBit * 8. RAM'men er testet i en anden maskine.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Finn

Dato : 24-01-02 18:50

Michael Nielsen <michael@mnielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pWW38.5187$XA5.585233@news000.worldonline.dk...

> [...]

fundet ud af at RAM'men er 64 MBit * 8 og bundkortet understøtter kun 16
MBit * 8. RAM'men er testet i en anden maskine.

Ja så er det et af de gamle bundkort der kun understøtter 16 mbit
technology.De største ramklodser der blev lavet til dem er sikkert kun på 64
MB. Mvh.Finn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-01-02 20:41

> [...]

> Ja så er det et af de gamle bundkort der kun understøtter 16 mbit
> technology.De største ramklodser der blev lavet til dem er sikkert kun på

På kingston's hjemmeside står der faktisk at man kan få 128 MB moduler med
16M.
Jeg tror nok han vælger at opgradere systemet med et nyt bundkort og en
Athlon TB eller XP CPU.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk