cdrecordere
Fra : Steen Broelling

Dato : 23-01-02 16:14

Hej

Findes der nogen form for grafiske cdbrændere til Linux RedHat!?? Jeg har
forsøgt mig med cdrecord, men jeg får en del fejl. Måske brænderen er sat
forkert op, for den snakker om at den vil ha' en SCSI device, og min er
ganske almindeligt internt IDE device.

Jeg har lavet: cdrecord /home/steen/bla - men det gider den altså ikke.

Og jeg har tæsket manpages igennem et par gange, uden at blive klogere på
det.

MVH Steen Brølling

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 23-01-02 16:24

>Måske brænderen er sat
> forkert op, for den snakker om at den vil ha' en SCSI device, og min er
> ganske almindeligt internt IDE device.

Ikke fordi jeg ved så meget om det, men´man kan vistnok kun brænde med SCSI
brændere i linux.
Der er noget med at man skal lave noget SCSI emulering. Det skal kompileres
ind i kernen, du må kunne finde noget på SSLUGs linuxbog:

www.sslug.dk

MVH

Klaus

Fra : Lars Munch

Dato : 23-01-02 16:32

On Wed, 23 Jan 2002 16:24:03 +0100, Klaus Hebsgaard wrote:

> [...]
> Der er noget med at man skal lave noget SCSI emulering. Det skal
> kompileres ind i kernen, du må kunne finde noget på SSLUGs linuxbog:

Ja lige her:
http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/cdrombraending.html

SCSI emulering har virket ret dårlig i kerne 2.4.x. Dog omkring 2.4.17 er
det begyndt at virke rimeligt. Jeg har haft bedst held ved at kompilere
SCSI cdrom, SCSI Emulering, SCSI Generic ind i kernen (altså ikke som
moduler). Selv mit DVD drev kører nu gennem SCSI emulering. Altså slet
ingen IDE cdrom drivere bliver benyttet.

MVH
Lars Munch

Fra : Steen Broelling

Dato : 23-01-02 19:56

In article <a2ml1f$10ts$1@news.net.uni-c.dk>, "Lars Munch"
<lars@remove.segv.dk> wrote:

> Ja lige her:
> http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/cdrombraending.html

Tusind tak allesammen - jeg havde ellers kværnet sslugbøgerne igennem ,
syntes jeg, men sådan kan man være så blind.

Steen Brølling
--
/mail strix@mail.dk
/usr/home http://www.broelling.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-01-02 23:35

Lars Munch wrote:

> [...]
> moduler). Selv mit DVD drev kører nu gennem SCSI emulering. Altså slet
> ingen IDE cdrom drivere bliver benyttet.

Så svært behøver det vel ikke være. Min IDE brænder har virket fint siden
Redhat 7.1, uden at jeg skulle løfte en finger.

Martin.

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 23-01-02 16:35

http://www.sslug.dk/linuxbog/applikationer/bog/cdrombraending.html

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 23-01-02 19:59

"Steen Broelling" <strix@mail.dk> wrote in news:a2mjus$h0q$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Jeg har lavet: cdrecord /home/steen/bla - men det gider den altså ikke.
>
> Og jeg har tæsket manpages igennem et par gange, uden at blive klogere på

Ang. scsi/ide : Se evt. mit indlæg i tråden "Mere cd-brænding" fra 14.
januar

Hvad gafiske værktøjer angår, så er jeg glad for xcdroast, der er en
frontend/wrapper til cdrecord, cdrdao og mkisofs

til redhat/Mandrake/PLD/... findes nemt rpm'er på http://fr2.rpmfind.net

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Steen Broelling

Dato : 25-01-02 09:17

In article <a2mjus$h0q$1@sunsite.dk>, "Steen Broelling" <strix@mail.dk>
wrote:

> Og jeg har tæsket manpages igennem et par gange, uden at blive klogere
> på det.

Idiot mig; jeg ku' jo ha' læst 8 poster længere nede...

Steen
--
/mail strix@mail.dk
/usr/home http://www.broelling.dk