Unclean/iptables
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-01-02 15:28

Hej

Jeg kører en linux-2.4/iptables firewall, hvor jeg for nylig har slået
en regel til, hvor jeg blokerer alle 'unclean pakker':

LIMITLOG="-m limit --limit 10/s --limit-burst 40 -j LOG --log-level 6"
for table in OUTPUT INPUT FORWARD
do
/sbin/iptables -A $table -m unclean $LIMITLOG --log-prefix "Unclean
packet: "
/sbin/iptables -A $table -m unclean -j DROP
done

Nuvel fanger den *temmelig* mange pakker. Heraf er ufatteligt mange
port 1214 og 412 (KaZaa og DirectConnect - to af disse
be(rømte|rygtede) fildelingsprotokoller)...

Men unclean-modulet skriver ikke, hvorfor de er unclean. Er der nogen,
der har nogen anelse om, hvorfor disse programmer genererer unclean
pakker eller hvordan jeg får den til at skrive, hvorfor?

Det synes ikke at være knyttet til bestemte maskiner.

Rasmus

If you don't receive an answer, then it either indicates that the bug is
too obvious or too difficult.
-- Manfred Spraul

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-01-02 15:47

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Jeg kører en linux-2.4/iptables firewall, hvor jeg for nylig har

Der skulle naturligvis have stået 2.4.17...

> [...]
> pakker eller hvordan jeg får den til at skrive, hvorfor?
>
> Det synes ikke at være knyttet til bestemte maskiner.

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.