Kan ikke få e-mail af form til at virke nå~
Fra : Pia Holsting

Dato : 23-01-02 14:52

Jeg har et problem som jeg håber der er en der kan løse.

Jeg har oprettet en form som skal e-mailes (jeg bruger frontpage komponent
<!--webbot bot="SaveResults" startspan

S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="user@domaine.dk"

B-Email-Label-Fields="TRUE" B-Email-Subject-From-Field="FALSE"

S-Email-Subject="[Registrering]" S-Builtin-Fields

U-Confirmation-Url="test.htm" --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP"
VALUE="0"><!--webbot

bot="SaveResults" endspan -->)

Det virker fint når fil extension er .htm men ved .asp virker det ikke
længere og jeg får ingen fejlmeddelelser.

Det er nødvendigt, af andre hensyn, at have det på en asp-side.

Hvorfor går det galt?

Mvh Pia

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-01-02 15:46

> Det virker fint når fil extension er .htm men ved .asp virker det ikke
> længere og jeg får ingen fejlmeddelelser.
>
> Det er nødvendigt, af andre hensyn, at have det på en asp-side.
>
> Hvorfor går det galt?

Tjaaa, jeg har arbejdet rigtigt meget med FP men har dog aldrig
selv oplevet det du beskriver. Selv hvis du har lavet en FP baseret
database-tilslutning skulle det virke.

Har du ikke lavet en FP Database-tilslutning, må næste mit logiske
modspørgsmål må være:
Hvorfor laver du ikke selv formularen? ...hvis der alligevel er lavet noget
ASP?

Men ellers er det nok mere et frontpage spørgsmål.

/Kasper K

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-01-02 15:04

"Pia Holsting" <pho@oss.dk> wrote in message
> [...]
> <!--webbot bot="SaveResults" startspan
> Det er nødvendigt, af andre hensyn, at have det på en asp-side.

Tør man spørge hvorfor du ikke blot laver formularens sende del med ASP?

--
Jakob Andersen

Fra : Pia Holsting

Dato : 24-01-02 08:28

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Pia Holsting" <pho@oss.dk> wrote in message

> Tør man spørge hvorfor du ikke blot laver formularens sende del med ASP?

Jeg er totalt nybegynder så jeg ved ikke så meget, jeg har snuset lidt til
at sende via ASP men så skal jeg angive hvilken mail der bruges når jeg skal
kreere mit object eks. <% Set smtp = Server.CreateObject("Bamboo.SMTP") %>
her forudsættes at man bruger bamboo mail. Er det noget man skal downloade
til sin server. Jeg må her tilføje at jeg arbejder på firmaets Intranet (er
webmaster på trods af min begynderstatus) Den IT-mand som vedligeholder
vores server mht. software ved ikke rigtigt noget om dette.

Pia

Fra : Pia Holsting

Dato : 24-01-02 09:40

Nå nu har jeg vidst fundet ud af det vi køber Jmail komponenten og
installerer den på serveren så kan jeg sende e-mail via ASP.
Pia

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-02 09:42

> Nå nu har jeg vidst fundet ud af det vi køber Jmail komponenten og
> installerer den på serveren så kan jeg sende e-mail via ASP.

Klap lige hesten... Som standard har i CDO på serveren og det kan du fint
sende mails med, se f.eks.:

<http://www.html.dk/scripts/asp/00002/>

--
Jakob Andersen