USB web cam + USB kabel internet - går det~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 23-01-02 15:02

Hej

Jeg har invisteret i et webcam samt en adsl forbindelse for at kunne
lave video konference med min storebror i USA. Jeg har skaffet mig en
forbindelse med router, så der skulle ikke være de store problemer. Men
min bror i staterne er online gennem AOL's kabel net. Det bliver smidt
ind i han coputer gennem USB porten.
Så er mine spørgsmål: Kan min storebror bruge et USB webcam når han har
sit internet gennem USB? man skulle tro at det tog langt det meste af
USB bussens båndbrede!?!?! oven i købet har han sin mus i USB
Hvis det skulle være et problem, kan man så få nogle konvetere f.eks til
hans internet så han kunne få det ind gennem den almindelige
netforbindelse - en slags router!?!?! Eller kan man få webcams der ikke
bruger USB porten? eller en konverter?

Det er lidt lort at have en fed forbindelse og så ikke kunne bruge den
til det man vil!!!

på forhånd tak!
_ _ _
MMJ

postet i dk.edb.internet & dk.edb.hardware

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-01-02 16:00

"Morten Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[cut]
> Så er mine spørgsmål: Kan min storebror bruge et USB webcam når han har
> sit internet gennem USB?

Yep.
>man skulle tro at det tog langt det meste af USB bussens båndbrede!?!?!
>oven i købet har han sin mus i USB

Det skulle nok kunne gå.

> [...]
> hans internet så han kunne få det ind gennem den almindelige
> netforbindelse - en slags router!?!?! Eller kan man få webcams der ikke

Ja da. Der var webcams FØR USB. De findes stadig til lptorten.

/Chr

Fra : K.Gydum

Dato : 23-01-02 18:38

Hej Morten du skriver bla:

> [...]
> forbindelse med router, så der skulle ikke være de store problemer. Men
> min bror i staterne er online gennem AOL's kabel net. Det bliver smidt

Der kan godt opstå visse problemer både for dig og din bror - i første
omgang skal du kunne åbne den "port" som skal benyttes til Video out
til Nettet ... USB konflikt burde ikke opstå da forbindelsen er
mest afhængig af den Webcam Driver - men det er ikke _uden_
problemer at få det op og køre vær tolmodig og test test test ....

Og tænk så lige på at få adgang gennem firewall på begge sider her
opstår ofte blokkader af signalet ...

Anvend evt. forbindelse via Paltalk ...

Med hensyn til din bror og AOL - er det jo ganske svært at sidde i Danmark
og give råd om det men jeg har da Venner som uden problemer køre AOL
og "FAST" ADSL fra USA - men det bliver jo ikke opsat af sig selv ...

Jeg synes ikke du skal opgive på forhånd - men du rander helt sikkert ind
i opgaver som _skal_ løses ... men fortvivl ikke - det er nu engang vores
lod som "eksperimenterer" ...

Og så skriver du :

> Det er lidt lort at have en fed forbindelse og så ikke kunne bruge den
> til det man vil!!!

Ingen har vel tvunget dig til din opkopling - men igen jeg tror _ikke_ det
er uløselige problemer du og din bror sidder med men de løser blot ikke
sig selv ... og det kan blive en kamp - tag det som en opgave og ikke som
et problem ...

Held og Lykke ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-01-02 00:54

Morten Jørgensen wrote:

> [...]
> den til det man vil!!!
>
> på forhånd tak! _ _ _ MMJ
>
> postet i dk.edb.internet & dk.edb.hardware
Hvis det viser sig at være et problem at USB-bussen ikke har båndbredde
til både at håndtere webcam+kabelmodem er problemet simpelt at løse ved
at indstallere en USB-bus mere. Dette gøres ved at smide et
USB-udvidelseskort til et par hundrede kr. i en ledig PCI-port. Derved
kan webcam og kabelmodem få hver sin controller og skal derved ikke dele
de 12Mbps båndbredde som USB har. Prøv dog først om det virker på en
USB-bus. Hvis du skal nyt USB-kort kan det muligvis betale sig at se
efter hvor meget mere et USB 2.0 kort koster, da det ville være dumt
ikke at tae den fremtidssikring, hvis den skulle vise sig kun at være
marginalt dyrere.

MVH
Mads