Hulk...snøft...plz hjælp!!
Fra : Nicolai Petersen

Dato : 23-01-02 14:48

Hejsa!

Har lige købt et Codegen 6005-4 300W kabinet, 1,33GHz Athlon processor og et
ECS K7S5A mainboard.

Problemet er at når jeg tænder på powerknappen sker der ikke særlig meget...
CPU køleren (Titan) og PSU blæseren rykker sig et hak...men så sker der ikke
mere!

Har testet Codegen med et andet bundkort + processor (Intel pentium 2), og
der virker det fint.

Har testet mit bundkort og processor i mit gamle kabinet (235W eller
deromkring), der virker det fint.

Kan Codegen ikke klare Athlon??!!

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh.

Nix

P. S. Hvad sker der egentlig hvis man udsætter sin comp. for en
underdimensioneret PSU, går den ned eller går den i stykker?

Fra : Nicolai Petersen

Dato : 23-01-02 15:20

Shit!
Jeg tror at det var en kortslutning, pga. for mange skruer i mainboardet
eller forkerte skruer i de forkerte huller eller sådan et eller andet.
Nu håber jeg ikke jeg har brændt lortet af...pis!

Nicolai Petersen <np@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4ebff6$0$10685$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-02 16:56

Det har du højst sandsynligt :(

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-01-02 18:55

Du sender da bare bundkortet retur til forhandleren !!!

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-02 18:58

Ydes der garanti på sådan noget?
Spør ik fordi jeg tvivler men fordi jeg ikke ved det :)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-01-02 19:12

Ja for det meste, for de kan jo ik se du har kortsluttet det !!!

Fra : Jean Pierre

Dato : 23-01-02 19:22

Ah så man skal ikke komme og sige "Hey se mit board, det virker ik fordi jeg
har sat for mange skruer i kabinettet!" men "Mit board virkede altså ikke da
jeg satte det til" ?! :)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-01-02 20:19

Jeg har fået en del boards som var dead on delivery ... Sendte dem tilbage
uno problem ... Engang kom jeg til at kortslutte PS2 porten 2 gange (var et
dårligt keyboard) fik det byttet hver gang ;)
Så ja, man siger at det var D. O. D.

Fra : Nix

Dato : 25-01-02 18:21

Jeg var heldig; boardet var ok!
Der havde også kun været strøm på i et par sek...for jeg kunne jo se at der
var noget galt.
Forhandler sagde at de havde hørt om problemet før, man skulle bare lade
være med at skrue en skrue i hullet ved cpu-køler udtaget...hermed er
advarslen givet videre til andre ejere af ECS mainboard og Codegen
kabinetter.

Fra : Henning

Dato : 25-01-02 18:23

On Wed, 23 Jan 2002 20:19:04 +0100, "Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk>
wrote:

> [...]
>uno problem ... Engang kom jeg til at kortslutte PS2 porten 2 gange (var et
>dårligt keyboard) fik det byttet hver gang ;)
Det hedder nu DOA - Dead On Arrival

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Nix

Dato : 25-01-02 18:35

Nej. DOD - Dead On Delivery!! ;)

Fra : Michael Carlson

Dato : 23-01-02 17:21

Det er helt sikkeret en Kortslutning... Der er snakke om

Hilsen Hell_Keeper

Fra : Nix

Dato : 25-01-02 14:58

Det *var* en kortslutning!
Heldigvis havde jeg kun strøm på i få sekunder ad gangen...jeg kunne jo se
at der var et eller andet galt...så jeg brændte heldigvis ikke mainboardet
af...puha!

Advarsel til folk der har et Codegen kabinet + ECS mainboard: Lad vær med at
skrue en skrue i mainboardet oppe ved cpu-køler udtaget; lortet kortslutter
bare.