Er det synd...? (halvlang)
Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-01-02 14:09

Hejsa.

Vi er kommet lidt i tvivl derhjemme om det vil være synd at lukke
terroristpigen (læs: Phumba) inde på f. eks badeværelset mens vi er på
arbejde. Problemet er at hun i den seneste tid har brugt Johns
modeljernbane som kondibane *G* og det har den - og de små tog - ikke
særligt godt af. Da modelbanen befinder sig i stuen, som går ud i et med
næsten hele resten af huset er der kun bade- og soveværelset vi kan
lukke af. Jeg synes bare det vil være synd at lukke hende inde, særligt
når hun har været vandt til at kunne gå frit omkring, det er trods alt
mange timer hver dag vi snakker om. Og hvad så med Jack - og Bøv for den
sags skyld. Jack er for fed til at kunne hoppe op til modelbanen og Bøv
er for gammel så der er sådan set ikke problemer med de to, men Jack og
Phumba leger jo meget sammen, så.....

Vi har selvfølgelig gjort alt hvad man sådan lige kan gøre for at
forhindre hende i at komme op til den kritiske hylde, men på en eller
anden måde lykkes det for hende alligevel fra tid til anden.

Når vi er hjemme "hvæser" vi selvfølgelig af hende og fjerner hende når
hun nærmer sig de forbudte steder, men det virker jo ikke rigtigt når
hun er alene hjemme...

Indtil videre er det ikke kommet så vidt som til en "fængsling" af
hende, men jeg kan godt se at hun ike skal ødelægge ret meget mere før
EN eller anden drastisk løsning må tages i brug. HJÆLP!

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-01-02 14:24

Katte og modeljernbaner - ikke den bedste kombination. Er det ikke
muligt at flytte modeljernbanen? Kan I ikke lave en hylde til den inde i
soveværelset og lukke døren så Phumba ikke kan komme til den uden
opsyn...Jeg tror det er for stor en fristelse for Phumba at have den
stående i den samme stue som hun færdes i...
mvh Camilla

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-01-02 14:32

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> wrote in message

> [...]
> opsyn...Jeg tror det er for stor en fristelse for Phumba at have den
> stående i den samme stue som hun færdes i...

Nej desværre kan den ikke flyttes, den fylder faktisk mere end arealet i
soveværelset efterhånden *G* (Ja vi er ikke kun KATTEtossede i vores
familie...)

Jeg mangler forresten også gode råd om noget man kan smøre/drysse på
træer mv (altså modelbane-) så de ikke er så rare at bide i *L* Sennep
virker IKKE *suk*

Og så glemte jeg at underskrive det tidligere indlæg :o}
Hilsen
Lisbeth

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 23-01-02 16:31

> Jeg mangler forresten også gode råd om noget man kan smøre/drysse på
> træer mv (altså modelbane-) så de ikke er så rare at bide i *L* Sennep
> virker IKKE *suk*

Bitterspray fra dyrlægen kan virke, og så har jeg prøvet med Cayennepeber,
det brøds de sig ikke om. Og jeg skulle mene, at hvis du først sprøjter med
bitterspray og så drysser lidt Cayenne eller almindelig peber på, mens det
er vådt, så burde de holde sig væk *G*

> Og så glemte jeg at underskrive det tidligere indlæg :o}

Uhhh, jeg er forfærdet *G* Vi overlever nok *G*

M.v.h.
Lise

Fra : kbdut

Dato : 23-01-02 22:11

Man kan også tage en pensel med tabasco og smøre på strategiske steder,
og når katten ikke syntes det er sjovt mere kan man tørre det af igen.
den holder garanteret hurtigt op.

Hilsen
Karsten

PS var det ikke en ide at john meldte sig ind i børnehaven og tog
togbanen med derhen *GGG*

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-02 00:02

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> writes:

> [...]
>
> Hilsen
> Karsten
>
> PS var det ikke en ide at john meldte sig ind i børnehaven og tog

Husk Karsten, at mænd bare er små drenge som er blevet større..*GG*
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 24-01-02 07:55

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in message

> Husk Karsten, at mænd bare er små drenge som er blevet større..*GG*

Hi hi, de er sure, sagde ræven...

Det er faktisk sjovt at se/høre så mange der morer sig over vores tog -
lige til de kommer ind og SER det Så kommer "barnet" op i stort set
alle og de er som regel ikke til at slide derfra - det skulle da lige
være hvis en af kattene viser sig fra sin HYPERnuttede side.

Og så vil vi forresten prøve det der bitterspray, det skal jo helst være
en løsning der ikke "ser ud" samtidig - grantræet med sennepstop var
ikke ligefrem et kønt syn *G*

Hilsen
Lisbeth
~http://cutiecats.tripod.com~

Fra : Kate

Dato : 24-01-02 19:39

Henrik Pedersen <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in

> Husk Karsten, at mænd bare er små drenge som er blevet større..*GG*

Tihi og så er deres legetøj som regel også blevet dyrere

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-02 18:43

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> Henrik Pedersen <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in

> Tihi og så er deres legetøj som regel også blevet dyrere
>
> Kate

Ja, bestemt ingen tvivl om det ;((