Minidisc og computer...
Fra : :o\)

Dato : 23-01-02 13:30

Hejsa

Hvordan kobler jeg min Minidisc-afspiller sammen med min computer?
Jeg ved at man kan få en eller anden form for adapter eller hvad det nu
hedder som man kobler på sit lydkort, men jeg ved ikke helt præcis hvad
sådan hedder/kaldes. Er der nogen her der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Oskar

Fra : Mureren

Dato : 23-01-02 13:48

> [...]
> hedder som man kobler på sit lydkort, men jeg ved ikke helt præcis hvad
> sådan hedder/kaldes. Er der nogen her der kan hjælpe mig?

Det afhænger af hvad du har af indgange på din MD, og udgange på dit lydkort
!

Du kan få en "Minijack => Phono" adapter, så er det analog (stadig OK
kvalitet
Bruger selv optisk kabel.....

Kig evt. her: www.av-connection.dk, under Tilbehør, Audio Adapter Stik
Det er sikkert en "Stereo Minijack Splitter" 2x Phono Audio <-> Minijack
Han, du har brug for...

Mureren

Fra : Nanna Iversen

Dato : 23-01-02 20:29

> Du kan få en "Minijack => Phono" adapter, så er det analog (stadig OK
> kvalitet
> Bruger selv optisk kabel.....

Kan man evt. få medtaget titlen på sin minidisk når der overspilles fra PC?

Lars

Fra : Lars Dahl

Dato : 23-01-02 22:37

Næppe... det er i et helt andet format...

Fra : Bjarne Petersen

Dato : 23-01-02 14:42

Sony laver vist en enhed man kan sætte til usb porten, så man kan sætte
optisk til md. Ellers findes der Soundblaster live kort med optisk ud, og
den "gamle" løsning med phono kabel (mini han jack stik i begge ender) som
sættes i line out i lydkort

bjarne