Hjælp...
Fra : guffidemme

Dato : 23-01-02 13:13

Et 50 pins stik på en NEC CDR-84-1
skal passe på et 40 pins stik i min Olivetti P100

Hvordan ???

Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-01-02 13:30

"guffidemme" <larslhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Et 50 pins stik på en NEC CDR-84-1
> skal passe på et 40 pins stik i min Olivetti P100
>
> Hvordan ???

1. Slå med en hammer og lim det defekte stik bagefter, eller
2. Se i øjnene, at du er i færd med at sætte et SCSI-cdromdrev på en
IDE-bus. Det kan man ikke. Hvis du vil bruge drevet skal du finde en
SCSI-controller.

/Chr

Fra : guffidemme

Dato : 23-01-02 13:54

Tak for dit knaldhamrende gode svar - ærligt ment.
Det må være billigts at anskaffe et billigt IDE-cdromdrev ?

Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-01-02 14:02

> Tak for dit knaldhamrende gode svar - ærligt ment.
> Det må være billigts at anskaffe et billigt IDE-cdromdrev ?

Ja - det ville jeg umiddelbart give dig ret i.
Man KAN dog ofte være heldig & finde en gammel (billig, i betydningen 50-100
kr. uden bootrom) ISA SCSI-controller i news:dk.marked.privat.edb - men hvis
du ikke er velbevandret i SCSI (terminering, SCSI-ID osv.) kan der ligge
mange timers "DOH"-oplevelser i et SCSI-eventyr.

/Chr

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-01-02 01:19

"guffidemme" <larslhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for dit knaldhamrende gode svar - ærligt ment.
> Det må være billigts at anskaffe et billigt IDE-cdromdrev ?

Prøv at gå ind på www.edbpriser.dk og slå op under scsiadaptore
Så behøver du vist ikke flere råd.

mvh
Henning

Ps hvis du skynder dig og bor i nærheden af en A-Z butik har de tilbud på
Liteon 201040 drev til 899 i denne uge.