opsætning af x Asus v7700 debian
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-01-02 12:43

Når jeg kører xf86config skal jeg på et tidspunkt vælge et grafikkort, der
er næsten 1000 kort at vælge i mellem, men mit er der ikke, sådan helt
præcist.

Hvad jeg kan forstå skal jeg vælge et kort der har samme chip som mit kort,
er det korrekt?

Hvordan gennemskuer jeg lige det?

Kan man evt. finde en vejledning et sted på nettet?

Btw. Jeg har læst mig frem til at jeg skal bruge driveren "nv", men jeg skal
ikke vælge driver i xf86config. Hvor er det så jeg skal vælge denne driver?
I kernen?
--
MVH.
Axel

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-01-02 12:51

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk> writes:

> [...]
> præcist.
>
> Hvad jeg kan forstå skal jeg vælge et kort der har samme chip som mit kort,

Er det et Nvidia chipset den benytter? Hvis ja skal du bare vælge
standard kortet fra Nvidia i listen. Fx geforce2 hvis det er den chip
der sidder i.

/Martin

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-01-02 12:48

> Er det et Nvidia chipset den benytter? Hvis ja skal du bare vælge
> standard kortet fra Nvidia i listen. Fx geforce2 hvis det er den chip
> der sidder i.
Sikke et hurtigt svar.
Det er geforce2 chippen, men den findes ikke på listen. Er det en for gammel
xfree?
--
MVH
Axel

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-01-02 13:05

> Sikke et hurtigt svar.
> Det er geforce2 chippen, men den findes ikke på listen. Er det en for gammel
> [...]
Det lyder sansynligt. Prøv at hente driveren fra:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux

Ellers kan du prøve at vælge et geforce1 fra listen og se om det giver
noget.

/Martin

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-01-02 13:03

Axel Eystein Jensen <axel@eystein.dk> wrote:

> [...]
> præcist.
>
> Hvad jeg kan forstå skal jeg vælge et kort der har samme chip som mit

Jeg ville hente de nyeste drivere fra Nvidia.

> Hvordan gennemskuer jeg lige det?
>
> Kan man evt. finde en vejledning et sted på nettet?

I al beskedenhed: :)
<http://www.linuxguide.dk/debian/tredjeparts-ting.html#NVIDIA-DRIVERE>

--
Christian Jørgensen / Sorry, but my karma just ran over your dogma.
http://www.razor.dk /

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-01-02 13:24

Tak for jeres hjælp. Jeg har fundet ud af at jeg skal have fat i xfree v.4.1
--
MVH.
Axel