window.close()
Fra : Pia

Dato : 23-01-02 12:41

Kan jeg sætte denne kommando på en knap i flash, og få den til at lukke det
vindue, som animationen kører i? How?

Jeg ved ikke, om det er min newsreader, men jeg finder ikke rigtig emnet
besvaret tidligere under en søgning.

Tak!

Fra : Ricki

Dato : 24-01-02 09:10

> Kan jeg sætte denne kommando på en knap i flash, og få den til at lukke
det
> vindue, som animationen kører i? How?

Du kan lave et link til url hvor du har en html-fil der kun indeholder flg.

<head>
<title>Vindue der selv lukker</title>
<script><!--

self.close();

// -->
</script>
</head>

Det er ihvertfald sådan jeg har gjort og det virker.

Hilsen Ricki

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 09:33

tak... nu er det ikke mig der laver html siderne, jeg er blot ansat til at
lave flashen. Men jeg kan da foreslå det. Jeg havde håbet man kunne bruge
FSCommand, men dem har jeg ikke helt fattet endnu, jeg er primært grafiker,
ikke programmør... :)

Pia

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 24-01-02 09:53

Hej

FSCommand er optimale når du laver stand-alone filer (projektor)
on (release) {
fscommand ("quit");
}

Men i HTML-dokumenter kan du istedet bruge JavaScript
on (release) {
getURL ("javascript:parent.close()");
}

Mvh/M!chael
Http://www.FlashFAQ.dk

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 10:23

parent, den havde jeg ikke tænkt på - men både window.close() og
parent.close() giver mig en ny tom side, hvor der står koden både i URL og
som tekst på denne tomme side (altså fx. parent.close() )

skal der være target, expression?

Jeg tror det vil være nemmere at blot lave en URL tilbage til den side som
linkede til præsentationen...

Pia

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 10:32

jeg har også prøvet med onclick=

men den VIL have en URL, som jeg ikke umiddelbart kan give, mellemrum og #
giver en Page cannot be displayed

jeg har også prøvet history.back()

i html filen som laves med flash filen står der jo blot A
HREF=Javascript:"history.back()" eller hvad jeg vælger. Det virker som om
browseren VIL have en konkret http adresse. Jeg har fået lignende fejl ved
ren html kode men kan desværre ikke finde nogen af mine gamle eksempler som
før har virket fint.

Der er en eller anden regel jeg har glemt! :)

Pia

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 24-01-02 11:30

Du skal lige være opmærksom på at du kun kan lukke et vindue du selv har
åbnet (popup)

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 11:36

"www.FlashFAQ.dk" <admin@flashfaq.dk> wrote in message
> Du skal lige være opmærksom på at du kun kan lukke et vindue du selv har
> åbnet (popup)

ja, det ved jeg - men sjovt nok - så virker det nu. Også på min website,
hvor jeg skyndte mig at prøve igen, naturligvis. Fanden må vide, hvor der
har manglet en gnyf tidligere, jeg synes ellers jeg har nærlæst...

tak for hjælpen!

:Pia

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 24-01-02 11:37