CPU blæser
Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-02 12:29

Jeg har en Papst Low Noise blæser
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1) på min Duron 800 -
jeg syntes ikke at den er specielt Low Noise, så jeg tænker på at bytte den
ud med en Papst Ultra Low Noise
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1)

Men kan den køle CPU'en nok? (den sidder på en Titan D5T profil)

Hvor varm kan en Duron tåle at blive?

Fra : Razer

Dato : 24-01-02 08:59

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1)
>

> Men kan den køle CPU'en nok? (den sidder på en Titan D5T profil)

Ja det er jo et godt spørgsmål......
inden du fiser ud og køber en ny kunne du jo prøve at sætte volten ned på
den du har nu. enten bare ved at modde dit stik så det kun kører med 7 V.
ellers kan du lave en hjemmelavet fanbus hvor du bruger et justerbart
potmeter.. skriv hvis du vil ha hjælp med det!

hvis du vælger at kører 7V, ville jeg holde godt øje med tempen og så se
hvad der sker. Hvis den stiger faretruende, bør du selvfølgelig stoppe.
jeg ved ikke hvor mange cfm den sender igennem på 7 V, men mon ikke det
ligger i samme nabolag som deres ultra low noise, der kaster ca 19 CFM af!
Du burde altså kunne spare penge ved bare at modde din blæser.
Du bør selvfølgelig have en god luftgennemstrømning i dit kabinet.

MVH:
Thomas ( icq) 128097887

Fra : Thïngmand

Dato : 24-01-02 15:19

> inden du fiser ud og køber en ny kunne du jo prøve at sætte volten ned på
> den du har nu. enten bare ved at modde dit stik så det kun kører med 7 V.

Problemet er at denne model kører på et alm. strømstik til strømforsyningen,
så den sidder ikke på motherboardet - så kan jeg heller ikke se RPM

På Ultra Low Noise, er der derimod et stik der kan sidde på motherboardet...