Blasfemi
Fra : Kirsten

Dato : 23-01-02 11:33

Efter min mening burde der gøres noget ved det blasfemiske
"velgørenhed" på horrorcomix.com. For det er jo ikke nok med at denne
"forfatter" som ingen har hørt om brænder Bibelen (ikke Koranen!!! DET
tør han ikke!!!!) men han inviterer også alle mulige satanister til at
byde på den brændte Bibel og lader som om det er "velgørenhed"!

Og hans egen "bog" er endnu værre....det er DEN der skulle brændes!!
Pave Johannes Paul II og andre Kristne som bogen siger er
"kultledere", blandt andet Billy Graham, Pat Robertson, Amerikas
Præsident (som kaldes "spritbillisten"), Jerry Fallwel og hundrede
tusind biskopper og præster, skaol ifølge "romanen" bringes for retten
for at tilskynde "befolkningen til at efterleve eventyr, som opfordrer
til mord"!!!! DE EVENTYR ER BIBELEN!!!! Og der står også, at den skal
forbydes, og at præsterne skal i retten fordi de "understøtter kirkens
systematiske optræning af psykotiske tilstande i de kristne
individer". Bogen er fyldt med diagrammer som "viser" at kristne er
forbrydere, og præster må fremover kun prædike den 1. april som bliver
den sidste kristne helligdag, og Herren Selv ojmtales som et
frygteligt bladsfemisk uhyre.

på deres egen hjemmeside trykker de selvfølgelig IKKE de virkelig
virkelig dårlige anmeldelser bogen fik, kun de gode fra den useriøse
presse. Men i Kristeligt Dagblad sagde de imidlertid"Det er
uforståeligt, at forlaget Gyldendal har udgivet noget så
rædselsfuldt"!!!. Det er nu vi må stå sammen. Hvad bliver det næste-
Kristne for løver? Igen?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : HALLUM

Dato : 23-01-02 11:39

Det lyder da som en spændende bog ?
- den tror jeg da jeg skal have købt
- nu har du gjort mig interesseret *S*

Hallum

Fra : Kirsten

Dato : 24-01-02 10:25

"HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote in message news:<3c4e9483$1$89093$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Det lyder da som en spændende bog ?
> - den tror jeg da jeg skal have købt
> - nu har du gjort mig interesseret *S*
>
> Hallum

Du skulle hellere købe en bog der sviner islam til. Men det kan du måske ikke finde?

Fra : sporado

Dato : 28-01-02 13:21

> Du skulle hellere købe en bog der sviner islam til. Men det kan du måske ikke finde?

...for derigennem at udtrykke min kristne næstekærlighed eller hvordan ?!

undrende hilsen fra Sporado

Fra : max

Dato : 24-01-02 05:30

"Kirsten" <Kirsten_Jo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> uforståeligt, at forlaget Gyldendal har udgivet noget så
> rædselsfuldt"!!!. Det er nu vi må stå sammen. Hvad bliver det næste-

Du kan stikke din menning op et vidst sted eller poste den hvor den hører
hjemme, her er reseveret plads til snak om billedkunst.. max

Fra : Kirsten

Dato : 25-01-02 14:39

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message news:<H8M38.3343$Eu2.522796@news010.worldonline.dk>...
> "Kirsten" <Kirsten_Jo@hotmail.com> wrote in message

> Du kan stikke din menning op et vidst sted eller poste den hvor den hører
> hjemme, her er reseveret plads til snak om billedkunst.. max

Og det var en "billedkunstner" der brændte sin Bibel men det kunne han
ikke tjene penge på så han blev "forfatter".

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-01-02 17:14

kirsten@praize.com (Kirsten) mælte sligt:

Hvad bør man da "gøre"?

Nej, det var en god pointe.

Uff.... satanister! De må være onde. Der burde gøres noget ved den slags
mennesker.

Så brænd den - det er der ingen, der forhindrer dig i.

Det er de også.

Den ærede Jerry Falwell, der for et par år siden gjorde sig bemærket ved
at udråbe børneserien "Teletubbies" til homoseksuel propaganda og med
udgangen af det forløbne år blev nr. 1 på Mad Magazines liste over årets
20 dummeste personer, fordi han udtalte, at angrebet på World Trade
Center var forårsaget af bøsser og lesbiske? Jotak ;)

At Bibelen indeholder beretninger, hvis moral er stik modsat den i dag
herskende og som i dag ingenlunde ville blive tolereret selv af dem, der
kalder sig kristne, kan næppe mere vække nogen overraskelse?

Skarpsindig eksegese.

Nu har jeg ikke læst bogen og kan således ikke udtale mig om dens
meritter, men hjemmesiden citerer både Weekendavisen, Berlingske
Tidende, Politiken og Information - godt nok for det meste i så små
uddrag, at man spekulerer på, hvad forfatteren mon har at skjule.

Og hvad? Lynche?

Én forfatter tillader sig at udmale nogle af kristendommens mindre
charmerende sider, og straks står de romerske fangevogtere for døren med
løverne igen? Akja, de kristne har det nu engang noget så hårdt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Præk evangeliet til alle tider.
Brug om nødvendigt ord."

Fra : HALLUM

Dato : 26-01-02 10:42

> Nej, det var en god pointe.

Hvad er det for en gang pis at fyre af ?
Vi er vel voksne mennesker her ?
Du skriver ellers så meget andet fornuftigt *S*
.... jeg tager det for en tastefejl

mvh. Hallum

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-01-02 12:27

"HALLUM" <ph@hallums.dk> mælte sligt:

>Hvad er det for en gang pis at fyre af ?

Uh? Jeg tror du muligvis misforstår mig - det er ikke just fordi jeg
generelt bryder mig om bogbrændinger eller den slags. Men trods alt det
vås, Kirsten skriver, så er det dog en rammende pointe, at hvor det
efterhånden er blevet rimeligt ukontroversielt at brænde en bibel af, så
ville der antageligvis rejse sig et ramaskrig, hvis nogen brændte en
Qur'an af - det ville være væsentligt mere politisk ukorrekt.

>Vi er vel voksne mennesker her ?

Forhåbentligt.

>Du skriver ellers så meget andet fornuftigt *S*

Mendog. Jeg rødmer :)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Cedant arma togae, concedat laurea laudi!"

Fra : HALLUM

Dato : 26-01-02 14:25

Kære Rasmus

Jeg misforstod dig vist først *S* - er da helt enig med dig !

Venligst Hallum