Hjælp jeg har STORE problemer
Fra : Deltaforce3

Dato : 23-01-02 08:48

Hej i NG.

Jeg har postet denne i flere grupper for evt. flere svar.

Jeg har et stort problem som jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med.

Jeg har fået købt denne monster maskine af en pcér som har følgende
komponenter.

Soyo-sy-k7v+ bundkort med raid
AMD Athlon xp 1800+
3 gange 256 mb pc266 ddr pc 2100 ram orginal
4 stk Seagate Barracuda IV 80 GB
Suma Geforve 3 ti 200
Enermax 350 W eg365p atx 2.03

dvd, floppy osv.

Når jeg vil installere et styresystem så kan jeg ikke.

Har prøvet med Windows 98, Windows Me både som original og som lånekopi.

Der sker det at når systemet har kopieret filerne ind på harddisken, og jo
den er formateret, og skal til at installere diverse pluk & plye enheder så
får jeg den blå skærm med diverse fejlkoder og hvor der står at man skal
genstarte og man mister osv.

Andre gange kommer den op med at Windows er stoppet for at beskytte systemet
og at man skal genstarte.

Alle disse problemer er begyndt efter at jeg og en ven der efter signe har
rimeligt styr på edb har lavet et raid på mine 4 harddiske så jeg har fået 2
diske på 156 gb. Systemet er nu tilbage som da jeg modtog det uden raid men
som raid controler som ide 3 og 4 og master og slave på ide 1.

Hvad er der galt

med venlig hilsen
Deltaforce3

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-01-02 10:03

"Deltaforce3" <Deltaforce3@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Soyo-sy-k7v+ bundkort med raid
> AMD Athlon xp 1800+
> 3 gange 256 mb pc266 ddr pc 2100 ram orginal

DAMN en fed maskine,, det har du da ret i

> Når jeg vil installere et styresystem så kan jeg ikke.
>
> Har prøvet med Windows 98, Windows Me både som original og som lånekopi.

Prøv med win2000 eller XP, jeg mener at de har drivere til RAID liggende i
installationen, men jeg er ikke sikker

> [...]
> den er formateret, og skal til at installere diverse pluk & plye enheder

> får jeg den blå skærm med diverse fejlkoder og hvor der står at man skal

nu har du vel HUSKET at slå virus-beskyttelses funktionen i BIOS fra ik'??
ellers kan windows-installationen ikke få lov til at skrive til
master-boot-recorden på den harddisk du vil installere det på

> Andre gange kommer den op med at Windows er stoppet for at beskytte
systemet
> og at man skal genstarte.

lyder som et bios problem, prøv at loade Defaults i BIOS og husk at disable
Virus Warning (eller lign.)

> [...]
men
> som raid controler som ide 3 og 4 og master og slave på ide 1.

Ja,, det kan sgu være mange ting, men det tyder ikke umiddelbart på at være
et hardware-problem

MVH
Anders Thorup

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-01-02 10:38

> Hvad er der galt

Du skriver du har 768 mb ram? Prøv at tage en eller to stænger ud af
maskinen når du installerer. Win98/ME er ikke fandens glade for mere end 512
mb. Det kan godt resultere i din fejl.

- Martin

Fra : Borchmann

Dato : 23-01-02 15:26

On Wed, 23 Jan 2002 10:38:13 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

>Du skriver du har 768 mb ram? Prøv at tage en eller to stænger ud af
>maskinen når du installerer. Win98/ME er ikke fandens glade for mere end 512
> [...]

Er der ikke også noget med at der med ddr-ram skal bruges ecc-ram hvis
der skal bruges 3 slots?
Mvh Janko

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 23-01-02 21:30

> Er der ikke også noget med at der med ddr-ram skal bruges ecc-ram hvis
> der skal bruges 3 slots?

Jo, men det er vist chipsæt afhængigt.

Kasper

Fra : TDA

Dato : 23-01-02 12:37

Med det stykke Hardware du har der skal du da ikke køre med Win9x, på med
2000 ell. XP.
Så kører det.
Husk at du under installation af Win2000, skal trykke F6 lige i starten for
at fortælle den, at du bruger "SCSI" så du kan få installeret driveren.

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 29-01-02 18:42

On Wed, 23 Jan 2002 08:48:13 +0100, "Deltaforce3"
<Deltaforce3@ofir.dk> wrote:

> Soyo-sy-k7v+ bundkort med raid
> AMD Athlon xp 1800+
> 3 gange 256 mb pc266 ddr pc 2100 ram orginal
> [...]

Mange RAID-controllere har problemer med Barracuda diske - de er for
hurtige. Har du prøvet at fjerne RAID fra dem?

/Henrik