Afslag p.g.a afstand.
Fra : Gimming

Dato : 22-01-02 22:49

Hej .
Jeg har forsøgt i 1 år og få Adsl ude på landet.
Jeg har fået afslag fra TDC flere gange p.g.a. afstand
5.2 km fra centralen og ISDN.
Cybercity har forsøgt 3 gange at oprette en forbindelse,
men har fået afslag fra TDC pga ISDN og afstand.
Jeg bestilte d. 30 dec. 01 ADSL hos Tiscali.
Den 2 jan kom ordrebekræftigelsen, den 8 jan password
til opkobling, den 17 jan routeren m. tilbehør.
Idag d 22 jan kom teknikeren kl 8,00 ifølge aftale og
kl 9.00 kørte alt perfekt her ude på landet.
Fin fin service til Tiscali.
Hilsen Niels Aage

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 23-01-02 06:54

Hvad skal jeg sige, der er åbenbart forskel på de samme ledninger :)) men
det må da siges at være god reklame for Tiscali......

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-02 10:43

"Jesper Godsk Nielsen" <asterix@pc.dk> wrote in message
> Hvad skal jeg sige, der er åbenbart forskel på de samme ledninger :)) men
> det må da siges at være god reklame for Tiscali......

Det var vel TDC der lavede forbindelsen?

Fra : Søren R

Dato : 23-01-02 11:00

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> wrote in message

> Det var vel TDC der lavede forbindelsen?

Som flere gange åbenbart havde afvist...

Kunne tyde på at man måske skulle kigge sine procedurer lidt efter...

Fra : John Hinge

Dato : 23-01-02 12:59

On 23 jan 2002 Søren R was heard to say:

> Som flere gange åbenbart havde afvist...
>
> Kunne tyde på at man måske skulle kigge sine procedurer lidt efter...

Har der været gravearbejde siden dit sidste afslag ?
Og ikek kun i din egen have.. Har du checket hele vejen
hen til din central om man måske har opdateret noget ?
Eller har den udbyder som valgte at etablere linjen måske
valgt at sige "pyt med dæmpningen han vil jo gerne betale.
Så må supporten slås med det når der går knas i det" ?
Ikke at jeg tror det, men der kan tænkes masser af grunde
til at du har fået gentagne afslag, og så pludselig får
et tilsagn.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Gimming

Dato : 23-01-02 22:31

Der har ikke været foretaget kabel udskiftning
på strækningen.
Men jeg tror jeg har en stor dæmpning.
Montøren (lejet elektronik mand) målte
med et digital meter 1060 ohm, med kortslutning på centralen og mente det
sagtens kunne bruges.
Her er hvad routeren viser.
ADSL Physical port
Line Trained
Data rate 512 Kbps down; 128 Kbps up
Line capacity 1056 Kbps down; 544 Kbps up
SNR Margin 16 dB; previous 16 dB
Attenuation 67.0 dB; previous 67 dB
Det kører ganske udmærket.

Fra : Steffen Møller

Dato : 24-01-02 09:44

On Wed, 23 Jan 2002 22:30:56 +0100, "Gimming" <Gimming@Get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Line Trained
>Data rate 512 Kbps down; 128 Kbps up
>Line capacity 1056 Kbps down; 544 Kbps up

Du skal bare være opmærksom på at du ikke kan få en hastighed der er
højere end 1024/512 (hvilket endda er tvivlsomt). Hvis du finder på at
ville have en højere hastighed, og har en så elendig liniekvalitet
(pga. afstand), så risikerer du at få et afslag.

Men ½ mbit ned er da ok

Møller

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 24-01-02 12:07

On Wed, 23 Jan 2002 22:30:56 +0100, "Gimming" <Gimming@Get2net.dk> wrote:

>Attenuation 67.0 dB; previous 67 dB

Er det dette som de inde hos TDC kalder dæmpning?
For så er den da meget høj.

m.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.

Fra : Jam

Dato : 24-01-02 20:01

On Thu, 24 Jan 2002 12:07:23 +0100, Rune Kronenberg <rrk@nospam.dk>
wrote:

>Er det dette som de inde hos TDC kalder dæmpning?
>For så er den da meget høj.
>
>m.v.h.

Hej NG
jeg har set en TDC ADSL køre på 50 dB men ikke højere
og det var på en almindelig telefon (ikke ISDN)
det er sikkert derfor TDC har valgt at sige nej......

Der er ikke blevet svaret på om omtalte linje er eb "delt rå kobber"
eller en alene en.... det gør jo også en forskel..

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-02 20:27

"Jam" <oldmilljam@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke blevet svaret på om omtalte linje er eb "delt rå kobber"
> eller en alene en.... det gør jo også en forskel..

Meget minimalt

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Per Velschow

Dato : 27-01-02 02:09

> Meget minimalt

I modsætning til "lidt minimalt"? :)

Mon ikke du har en kandidat til din egen http://www.makr.dk/?citater

/Per

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 27-01-02 12:33

wrote:

>Er det dette som de inde hos TDC kalder dæmpning?

Ifølge min ordbog:

attenuation
fortyndelse, svækkelse.

Så, ja, det er det nok.

/Jarlskov

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 27-01-02 18:43

On Sun, 27 Jan 2002 12:33:00 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Så, ja, det er det nok.

Så er det da ret vildt at Niels Aage kunne få ADSL overhovedet.
Mener at TDI's grænse går ved 42, og jeg fik afslag fra både CC, TDI og
Tiscali, idet min havde en dæmpning på 57, hvilket alligevel er noget under
de 67.

M.v.h.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 24-01-02 17:49

"Jesper Godsk Nielsen" <asterix@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg sige, der er åbenbart forskel på de samme ledninger
:)) men
> det må da siges at være god reklame for Tiscali......

Tjah, det kunne vel ikke tænkes at være fordi TDC, ville lægge det på
samme ledning som tlf, mens Tiscali lægger det i seperat kabel?

Eller har støjen fra PST-trafik intet at sige?.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Planck

Dato : 25-01-02 18:15

Helt præcist "fylder" isnd mere i kablerne. Man har fra TDC's side, valgt at
indlægge nogle dæmpningskriterier, hvilket betyder at nogle kunder ikke vil
kunne tilbydes denne service. Det er gjordt ud fra det synspunkt, at man
ikke kan garantere hastigheden. Jeg skal ikke kunne sige, om Tiscali har de
samme kriterier, men man har ikke skønnet fra tdc's side, at din linie
opfyldte kravene.

Planck

Der repræsentere sig selv med denne udtalelse, og ikke TDC!