MB til AMD XP med indb. lyd, net og grafik
Fra : Michael Wechter

Dato : 22-01-02 19:39

Hej alle,

findes der et bundkort til AMD XP med indbygget grafik, lyd og net?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-02 19:54

> findes der et bundkort til AMD XP med indbygget > grafik, lyd og net?

hvorfor vil du have det? Jeg kan simpelt hen ikke se det smarte i at det
hele er onboad. Tænk hvis du vil have noget andet også hænger du bare på det
gamle der er onboad. En af mine venner har en gammel onboad mobo med onboad
lyd+vga+net+modem. Der er AGP på hans mobo men det "tager" hans onboad
grafikkort. Div. han kan ikke opgradere det 8mb grafikkort der er på. Kun
ved at købe et 3D add-on kort, som han da også har gjort. Hans onboad
netkort er gået i stykker, det kunne man heldigvis disable via en bios. Der
var ingen nye modem drivere der virkede til win2k pro, så der måtte han købe
et usb 56k modem. Og disable det der er i.... Næ du, hellere købe et kort
med så lidt onboad ting som muligt. Det er sku' den bedste løsning i den
sidste ende.

Fra : Razer

Dato : 22-01-02 20:02

Soyo Dragon Plus har et virkeligt godt lydkort onboard ( svarer minimum til
SBlive ) og et 10/100 netkort...
Grafikkort onboard skal du holde nallerne LANGT væk fra... du får intet godt
i posen der...
de fleste onboard er skodkort med få ram.. brug hellere lidt ekstra på et
rigtig godt kort.. det vil du blive MEGET glad for i længden. Selvom du ikke
spiller 3D, kan det betale sig at bruge pengene på et godt kort der kan vise
gode 2D farver.
Hvis du kun skal bruge 2D er det nok en ide at kikke på Matrox kort eller
Ati Radeon kort...

Thomas Blitz

Fra : Henrik Petersen

Dato : 22-01-02 21:44

ASUS A7N266 ATX MOTHERBOARD
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 800-1600MHz
Socket: Socket A
Chip: nVidia nForce 420D
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 ACR / 1 AGP Pro x4 / Audio / VGA
IDE: 4-Ultra DMA/100
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
koster ca 2000.-

Man kan til enhvertid sætte et nyt grafikkort i agp slottet, det der er
onboard er et Geforve2MX 32mb. Der er et lydkort med 5.1, bedre en SB Live
1024, samt et 10/100Mbit netkort, så det er et ganske godt køb, hvis man har
noget der er dårliger iforvejen. Bare min mening

Fra : Hans

Dato : 22-01-02 23:16

"Michael Wechter" <michael_wechter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> findes der et bundkort til AMD XP med indbygget grafik, lyd og net?

Værsgod, og så i mATX til en dejlig lille maskine - Nul indstikskort:
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6340M+V5.0

mvh
Hans